PRECIZARI privind PLATA pentru ELIBERAREA PERMISELOR de CONDUCERE, a PASAPOARTELOR sau inmatricularea vehiculelor

Au intervenit noutati privind plata taxei de pasaport, a tarifelor aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare, sau privind contravaloarea certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.

Odata cu intrarea in vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, plata taxei de pasaport, precum si a tarifelor aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential, pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare, contravaloarea certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat postal sau numerar. 
 
Plata se poate face on-line in sistem internet banking dar si de la orice banca unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament catre conturile unice aferente celor doua servicii publice comunitare, deschise la Trezorerie de catre Institutia Prefectului astfel: 
 
Pentru plata taxelor aferente gestionarii permiselor de conducere si inmatricularii vehiculelor: 
 
RO51TREZ116502601X008619
 
Pentru plata taxelor aferente eliberarii pasapoartelor: 
 
RO68TREZ116502602X008620
 
Codul de identificare fiscala a Institutiei Prefectului este cf 3372696.
 
Mentionam ca plata in numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank. 
 
Pentru plata on-line sugeram ca aceasta sa se realizeze cu 2-3 zile inainte de depunerea cererii, pentru ca Institutia Prefectului sa poata verifica anterior extrasele de cont, beneficiarul fiind astfel scutit de un drum in plus pana la banca pentru certificarea documentului de plata. 
 
Plata in numerar se poate face la casieriile Trezoreriei Statului, casieria Institutiei Prefectului din Piata Revolutiei nr. 1-3 (pentru pasapoarte), la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Institutiilor Prefectului si prin mandat postal. 
 
De asemenea, pentru a veni in sprijinul cetatenilor, publicam mai jos adresele trezoreriilor din judetul Botosani: 
 
Trezoreria Municipiului Botosani, (Directia Generala a  Finantelor Publice Botosani), Piata Revolutiei nr. 5
 
Trezoreria municipiului Dorohoi, Strada Stefan cel Mare 14, Dorohoi, Botosani, 71520
 
Trezoreria orasului Darabani,Str Pietii nr 26, 715100
 
Trezoreria orasului Saveni, Str 1  Decembrie nr 39, 715300
 
Pe documentele de plata cetatenii trebuie sa completeze: CNP, numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal si denumirea Institutiei Prefectului unde va fi depusa cererea de eliberare a pasaportului, permisul de conducere, certificatul de inamtriculare sau a altor documente, dupa caz, suma totala de plata si tipul de documente pentru a carui contravaloare se incaseaza plata. 
 
Conform Ordonantei, pentru reducerea birocratizarii, in situatia pasapoartelor se va face o singura plata intr-un cuantum care va cumula contravaloarea pasaportului, taxa pentru serviciul public prestat si, dupa caz, tariful suplimentar, valoarea ramanand neschimbata fata de cat este in prezent. Cuantumul taxelor sunt publicate pe site-ul Institutiei Prefectului la sectiunile „Pasapoarte” si „Permise auto, inmatriculari”
 
Atat in cazul pasapoartelor simple temporare, cat si a pasapoartelor simple electronice, in situatia in care plata taxei de pasaport s-a efectuat prin mijloace de plata online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie sa prezinte extrasul de cont doveditor certificat de banca. Cand plata se efectueaza prin mandat postal este necesara prezentarea, ca document doveditor al platii, factura aferenta emisa de oficiul postal.
 
Actele necesare si termenele de eliberare a documentelor emise de MAI, raman neschimbate.
 
Precizam faptul ca cetatenii pot depune cereri pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice precum si pentru pasapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul.
 
Pasaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu conditia ca cetateanul sa fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii.
 
De asemenea, la solicitare, pasapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la resedinta, in schimbul unei taxe suplimentare care se plateste la momentul primirii documentului.
 

LĂSAȚI UN MESAJ

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.