Ce este SEO și de ce este foarte important pentru orice business

Optimizarea pentru motoarele de căutare este mai importantă decât orice în zilele noastre și este absolut necesar pentru fiecare webmaster să înțeleagă adevăratul sens al procesului de SEO și al potențialului pe care îl creează pentru orice business.

Ce este SEO?

Optimizarea pentru motoarele de căutare sau – pe scurt – SEO, este un set de reguli pe care trebuie să le urmeze orice site (sau blog) pentru a-și îmbunătăți rangul în motoarele de căutare.

De asemenea, SEO constituie cea mai bună modalitate de a crește calitatea unui website, transformându-l în unul user-friendly, ușor de folosit și rapid.

De ce este SEO important?

Răspunsul la această întrebare ni l-au oferit specialiștii E-Advertising. Compania actuală a debutat ca firmă SEO în anul 2011, iar importanța serviciilor pe care le-a oferit în cei 6 ani de experiență este resimțită de cei peste 700 de clienți mulțumiți care îi alcătuiesc portofoliul.

Motoarele de căutare deservesc zilnic milioane de utilizatori aflați în căutarea unor răspunsuri. Dacă ai un site, un blog sau un magazin online, SEO îți poate ajuta afacerea să se dezvolte. Răspunsul multiplu al întrebării anterioare este redat în rândurile următoare, după explicațiile oferite de specialiștii E-Advertising.

  • Majoritatea utilizatorilor motoarelor de căutare vor alege unul dintre primele 5 (sau primele 3) rezultate. Astfel, SEO te ajută să profiți de acest fapt și să câștigi tot mai mulți vizitatori pe site (sau chiar clienți), îmbunătățindu-ți vizibilitatea și poziționările în rândul rezultatelor căutărilor.
  • SEO nu este doar despre adaptarea la regulile motoarelor de căutare. În fapt, practicile SEO reușesc să îmbunătățească de asemenea utilitatea site-ului și experiența resimțită de utilizatorii acestuia.
  • Internauții au încredere în motoarele de căutare, astfel că o poziție de top pe cuvinte cheie de interes major va conduce și la un plus de încredere acordat de către aceștia site-ului tău.
  • SEO este de asemenea benefic pentru promovarea site-ului în rețelele de socializare. Cei care îți găsesc site-ul în urma căutărilor pe Google sau Yahoo sunt dispuși să îl distribuie pe rețelele sociale, dacă ceea ce oferă este util și relevant.
  • SEO îți oferă avantaj concurențial. Dacă există două site-uri care oferă spre vânzare același tip de produs, cel care este optimizat pentru motoarele de căutare va avea mai mulți clienți și un volum mai mare de vânzări.

Introducere în SEO pentru începători

Dacă termenii folosiți anterior par prea complicați sau prea vagi, ideea de bază pe care trebuie să o ai în minte pentru a înțelege în ce constă SEO este următoarea: optimizarea pentru motoarele de căutare este modalitatea prin care îți poți îmbunătăți site-ul, pentru ca acesta să apară tot mai aproape de topul rezultatelor căutărilor pe diverse motoare de căutare.

Atunci când faci o căutare pe Google – spre exemplu – ordinea în care îți sunt afișate rezultatele este dată de un set complex de algoritmi. Aceștia au în vedere numeroși factori, pentru a decide ce website sau blog trebuie să apară pe primul, al doilea, al treilea loc etc.

Pentru a simplifica explicația, experții E-Advertising ne-au exemplificat o structură simplă. SEO poate fi împărțit, ca proces, în două mari secțiuni:

  • SEO On-Page – constituie ansamblul de reguli pe care trebuie să le respecte site-ul, din punct de vedere al construcției, conținutului și arhitecturii, pentru a fi mai bine văzut de motoarele de căutare;
  • SEO Off-Page – procesul prin care pagina, blogul sau site-ul este promovat prin recomandări și link-uri externe, ca semnale ale încrederii acordate atât de utilizatori, cât și de către motoarele de căutare.

Este vreo diferență între SEO și Internet Marketing?

Poate că mulți dintre voi își pun această întrebare. Răspunsul cel mai simplu ni-l oferă tot echipa E-Advertising:

„SEO este una dintre uneltele pe care le ai la dispoziție, în întreg arsenalul pregătit pentru Internet Marketing. Nu poate fi pus semn de egalitate între cele două, întrucât o campanie de Internet Marketing mai poate include și alte elemente, precum promovare social media, strategii de conținut și alte astfel de elemente.”

Conținutul de calitate rămâne cel mai important element pentru SEO

Remarca oferită de Managerul Departamentului de Content Writing din cadrul E-Advertising este susținută de următorul argument:

„Degeaba vei încerca să optimizezi un site care nu are conținut (sau are, dar e un conținut de slabă calitate). Șansele de reușită, de a ajunge în primele poziții în căutări, sunt aproape egale cu zero pe termen lung. Pe de altă parte, un website ce include conținut de calitate se poate descurca admirabil, cu sau fără SEO. Procesul de optimizare nu îi va oferi decât un imbold spre acele poziții de top atât de căutate”Cătălin Șotropa – Content Writing Manager.

Concluzia este evidentă: SEO este cea mai bună modalitate prin care motoarele de căutare îți pot înțelege și indexa site-ul, pentru a-i oferi locul pe care îl merită în rezultatele căutărilor.

Eforturile orientate către optimizare îți vor aduce mai mult trafic pe site, blog sau magazin online și astfel vei câștiga mai mulți clienți. Până la urmă, acesta este obiectivul oricărui business, deci SEO este ceva de care va trebui să ții cont dacă îți dorești ca business-ul tău să aibă succesul așteptat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.