BOTOSANI: Nereguli la service-urile auto, reclamate de clienti

Nu cu mult timp in urma, comisarii de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor au efectuat un control tematic la service-urile auto, fiind verificati 17 operatori economici.

Nemultumirile clientilor care au reclamat service-urile auto au vizat nedecontarea lucrarilor din dosarul de daune, dar si faptul ca unii operatori nu ofera informatii exacte privind timpul de realizare a lucrarii sau tariful perceput pentru manopera.

„In controlul nostru tematic s-au constatat mai multe abateri, mai exact opt, fiind aplicate sapte avertismente si o amenda de 2.000 de lei. S-a dispus si oprirea temporara a activitatii pana la remedierea deficientelor”, a precizat Mirel Rogalschi, comisarul sef-adjunt al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor. Potrivit acestuia, sanctiunile au fost aplicate pentru deficiente legate in principal de informarea consumatorilor.

In urma verificarilor realizate la astfel de unitati, reprezentantii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor au venit cu urmatoarele sfaturi pentru consumatori: informati-va in prealabil asupra tarifelor si solicitati un deviz estimativ al interventiei; solicitati factura care trebuie sa contina data si locul efectuarii reparatiei, modul de calcul al manoperei, timp fizic sau barem de timp/ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de intretinere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numarul de inmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul); solicitati Nota de comanda (reparatie) care trebuie sa cuprinda natura exacta a reparatiilor, costul probabil al acestor interventii si durata imobilizarii autovehiculului. Nota de comanda (reparatie) semnata de cele doua parti ajuta la o eventuala contestare a facturii si va constitui dovada in cazul in care sunt lucrari necorespunzatoare sau neefectuate.

Daca autoturismul nu este restituit in termenul stabilit, consumatorul poate soma service-ul sa respecte termenul inscris printr-o scrisoare recomandata cu confirmarea primirii. Reprezentantii institutiei care se ocupa cu protectia consumatorilor mai precizeaza ca pentru piesele de schimb utilizate de service la reparatie, din stocurile proprii, se acorda garantie. Specialistii din service-uri au datoria sa consilieze clientii asupra unor reparatii, ce sunt necesare a fi efectuate, explicand motivele recomandarilor. Service-ul este depozitarul autoturismului care ii este incredintat. Daca automobilul este furat sau deteriorat in plus fata de receptia efectuata, pe timpul reparatiei, costurile sunt suportate de societate. Service-ul are obligatia sa restituie piesele inlocuite, cu exceptia acelora care sunt utilizate la reparatie pe perioada garantiei.

De asemenea, consumatorii trebuie sa stie ca service-urile sunt obligate sa afiseze preturile cu TVA intr-o maniera vizibila si lizibila in zona de receptie a clientelei si sa precizeze modul de calcul utilizat (ora fizica sau baremurile de timp/ ora tehnologica pentru reparatii furnizate de producator).

LĂSAȚI UN MESAJ

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.