RCS&RDS – Antena Group: Circ OTV-ist pentru telespectatori

RCS cere public Antena Group acordul de a reatransmite gratuit Antena 1 si Antena 3 pe Digi. Pe de alta parte, Intact spune ca nu cedeaza „santajului” RCS, care a cerut acordul de a difuza gratuit Antena 1 si 3.

RCS&RDS cere public Antena Group acordul de a retransmite gratuit posturile Antena 1 si Antena 3 pe Digi, in conditiile in care grupul media ar fi cerut companiei de cablu o taxa anuala de peste 7 milioane de euro pentru retransmisia canalelor sale prin DTH, potrivit unui comunicat RCS.
„Antena Group a somat RCS&RDS sa inceteze difuzarea prin satelit a canalelor «Antena», daca nu achita o taxa anuala de peste 7 milioane de euro. Data limita pentru cererea Antena Group era 20 aprilie 2012, ora 00.00”, spun reprezentantii RCS&RDS.
La comunicatul citat este atasata totodata o scrisoare din partea Antena Group catre compania de cablu, datata 19 aprilie 2012, in care grupul media transmite ca „in cazul in care negocierile nu sunt finalizate pana la data de 20 aprilie 2012, inceteaza orice acord emis de companiile apartinand Grupului Intact pentru retransmiterea prin DTH de catre SC RCS&RDS a posturilor de televiziune Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia Lifestyle TV si GSP TV. (…) In situatia in care SC RCS&RDS SA va retransmite fara drept posturile de televiziune mentionate in reteaua DTH, societatea noastra urmeaza a apela la toate masurile legale, inclusiv plangeri de natura penala, in vederea protejarii drepturilor detinute de SC Antena TV Group SA impotriva oricarei conduite ilegale si abuzive a SC RCS&RDS SA”.
„Este pentru prima data in ultimii 8 ani cand Antena Group cere bani pentru retransmisia prin satelit a canalelor «Antena». Pretentia financiara ar fi obligat RCS & RDS sa majoreze tarifele serviciilor Digi prin satelit”, se mai spune in comunicatul companiei de cablu.
RCS&RDS mai transmite ca nu poate accepta cererea Antena Group „prin care abonatii sai ar trebui sa plateasca o factura substantial marita, fara a beneficia de nimic suplimentar” si „cere public Antena Group acordul de retransmisie pentru posturile Antena 1 si Antena 3 pentru a le oferi abonatilor fara plata suplimentara”.
RCS&RDS a scos televiziunile Antena 1, Antena 3 si Euforia TV de pe platforma sa de satelit Digi, in noaptea de joi spre vineri.
„RCS & RDS isi anunta abonatii serviciilor de televiziune prin satelit, ca din data de 20 aprilie 2012, nu mai poate transmite programele Antena 1, Antena 3 si Euforia TV. Antena Group, proprietarul celor 3 posturi TV, a retras acordurile de difuzare a acestor programe in reteaua Digi TV prin satelit si, ca urmare, RCS & RDS a fost obligat sa intrerupa difuzarea lor. RCS & RDS nu poate accepta sa plateasca peste 7 milioane de euro pe an, suma solicitata de Antena Group in cadrul unei somatii trimise cu doar cateva saptamani in urma, pentru difuzarea prin satelit a canalelor grupului, intre care Antena 1 si Antena 3, pe care chiar reprezentantii Antena Group le-au declarat in mod repetat ca fiind libere la retransmisie (must carry)”, spune RCS&RDS intr-un comunicat, transmis vineri.
RCS&RDS a mai afirmat ca Antena Group a declarat libere la retransmisie posturile sale, fara conditionari tehnice sau financiare, fapt pentru care pentru cablu distribuitorii au dreptul si obligatia de a transmite gratuit aceste posturi, insa pentru satelit au dreptul, nu si obligatia sa le retransmita.
Intact Media Group a afirmat vineri, intr-un comunicat remis Mediafax, ca RCS&RDS a retras de pe platforma proprie DTH, in mod abuziv, in noaptea de joi spre vineri, Antena 1 si Antena 3, acuzand, totodata, compania de telecomunicatii de rea credinta.
„Divizia TV Intact Media Group isi manifesta dezacordul privind practicile necomerciale ale RCS&RDS. Compania de cablu a decis, fara a-si informa in prealabil partenerii sau abonatii, sa scoata de pe platforma de satelit posturile Antena 1 si Antena 3, incepand cu ora 00.00 a zilei de 20 aprilie. Intact se afla in discutii pentru distributia in reteaua Digi a posturilor din grup inca din martie anul curent”, se spune in comunicatul Intact Media Group.
Potrivit legislatiei audiovizuale, un operator de cablu trebuie sa aiba aprobarea Consiliului National al Audiovizualului (CNA) pentru modificarea grilei sale de programe.
„RCS ne-a facut o instiintare aseara (joi seara, n.r.) la ora 19.00, iar la ora 24.00 si-a modificat oferta scotand canalele Antena Group. Vom analiza aceasta situatie”, a declarat vineri pentru Mediafax Rasvan Popescu, presedintele CNA.
Pe de alta parte, insa, articolul 82 din Legea audiovizualului, care reglementeaza principiul „must carry”, nu se refera si la platformele de satelit, ci doar la retransmisia televiziunilor prin cablu de catre cablisti. Astfel, Antena 1, Antena 3 si Euforia sunt obligatorii la retransmisie pentru cablisti doar in retelele lor de cablu, nu si in cele de satelit, astfel CNA nu poate impune RCS&RDS sa reincluda cele trei televiziuni pe platforma de satelit Digi.
In mod repetat, in ultimul an, reprezentantii RCS&RDS au sustinut in fata membrilor Consiliului National al Audiovizualului (CNA) ca grupul Antena pretinde societatii de telecomunicatii anumite sume de bani pentru retransmisia posturilor Antena 1 si Antena 3, desi aceste televiziuni sunt libere la retransmisie, potrivit principiului „must carry”.
In schimb, reprezentantii Antena Group au spus in repetate randuri ca grupul nu conditioneaza financiar retransmisia posturilor Antena 1 si Antena 3.
Pe de alta parte, CNA a aplicat mai multe amenzi RCS&RDS pentru ca operatorul a scos din grila de-a lungul timpului, fara sa aiba aprobarea Consiliului, mai multe televiziuni, printre care si unele din portofoliul Antena Group.

Grupul Intact: Nu cedam „santajului” RCS
Grupul Intact a transmis, intr-un comunicat, ca nu cedeaza „santajului” RCS, care sambata a cerut public Antena Group acordul de a retransmite gratuit Antena 1 si 3 pe Digi, precizand ca operatorul de cablu plateste milioane de euro anual pentru a retransmite alte canale cu audiente nesemnificative.
„Intact Media Group considera RCS&RDS integral raspunzator pentru privarea telespectatorilor si abonatilor sai de programele Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia si GSP TV. RCS nu a respectat nici cele mai elementare norme de conduita comerciala, ignorand cu rea credinta solicitarile Intact Media Group de a ajunge la un acord si luand decizia intempestiva de a scoate din grila de programe de pe satelit posturile Intact cu o zi inainte de termenul stabilit pentru negocierea conditiilor comerciale privind retransmisia. RCS&RDS a ales cu rea vointa sa intrerupa discutiile, facand abuz de forta, incalcand grav interesele abonatilor si contractele incheiate cu acestia”, se spune intr-un comunicat remis Mediafax, sambata noaptea, de catre Intact Media Group.
Intact sustine ca RCS a incasat sute de milioane de euro din abonamentele incheiate cu telespectatorii, „sume de bani care au fost investite in posturi proprii de televiziune inchise dupa sase luni de la lansare, sfidand astfel interesele clientilor”.
Potrivit comunicatului, RCS&RDS „plateste in mod constant sume de zeci de milioane de euro anual pentru retransmisia a zeci de posturi cu audiente nesemnificative”, insa incearca sa obtina difuzarea gratuita a televiziunilor Antena Group, care inregistreaza audiente importante. „RCS&RDS incaseaza astfel sume mari de la telespectatorii televiziunilor Intact si ii foloseste pentru a-si finanta propriile posturi lansate din interese politice”, sustine Intact Media Group.
Totodata, Intact Media Group solicita RCS&RDS sa faca publice sumele de bani pe care le plateste pentru retransmisia televiziunilor din grila de programe. „In acest fel, publicul se va convinge de reaua credinta si maniera abuziva pentru RCS o are fata de posturile romanesti cu audienta semnificativa in dauna interesului legitim al telespectatorilor”, se mai spune in comunicat.
„Utilizand tehnici de manipulare folosite de actuala putere, RCS dezinformeaza grosolan publicul si il utilizeaza ca element de presiune asupra Intact in incercarea de a justifica actiunea cu conotatii politice de scoatere in special a programelor Antena 1 si Antena 3 de pe platforma Digi”, mai spune Intact Media Group.

LĂSAȚI UN MESAJ

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.