TIMBRUL DE MEDIU: Mana cereasca pentru avocati

Chiar daca taxa auto a fost rebotezata in timbru de mediu, in esenta, aceasta noua formula nu respecta legislatia europeana si nu a rezolvat problema discrimnarii dintre soferi.

Cea mai importanta observatie facuta de avocati este ca acest timbru de mediu nu respecta dreptul de proprietate si legislatia europeana.
„In loc sa rectifice prevederile ilegale din precedentele taxe, noua formula adanceste statul roman in incalcarea legii”, a declarat pentru DailyBusiness.ro avocatul Marius Danilescu, specializat in taxa auto.
„Din momentul in care vrei sa taxezi inmatricularea unei masini cu masuri diferite, intervine discriminarea, iar aquis-ul comunitar interzice acest lucru. Indiferent sub ce forma, taxa auto ingradeste libertatea de circulatie a bunurilor in UE si cu siguranta, Guvernul se va trezi cu un nou proces de infrigement (incalcare a legislatiei UE – nr), a mai adaugat avocatul.
„Comisia Europeana ne-a cerut sa modificam taxa. Legile UE sunt foarte clare. Orice bun, indiferent daca este nou sau vechi, trebuie sa circule liber de orice taxe in Uniunea Europeana. Noi vrem sa taxam vanzarea acestuia, ceea ce incalca aquis-ul comunitar”, a declarat pentru DailyBusiness.ro si avocatul Gheorghe Piperea, vicepresedintele Uniunii Practicienilor in Insolventa din Romania.
„Cei care vor dori sa inmatriculeze masini vor fi nevoiti sa plateasca taxa. Va urma un nou sir de procese, iar statul stie bine asta. Pana la urma, va incasa bani acum, cand are nevoie ca de aer. Va fi un nou imprumut de la populatie fara dobanda. Au deja de dat inapoi 1 miliard de euro din taxele ilegale aplicate in trecut”, a mai spus avocatul Marius Danilescu.
Potrivit expertilor auto, si formula de calcul a taxei ridica semne de intrebare.
„Statul vrea sa ia mai multi bani celor care inmatriculeaza masini noi decat pentru masinile vechi pe ideea ca automobilul nou il folosesti pe o perioada mai lunga de timp. Este cel putin ciudata aceasta intentie, care nu are nicio legatura cu mult-trambitatul principiu – poluatorul plateste”, a declarat pentru DailyBusiness.ro analistul auto Razvan Marinescu.
Prin noul timbru de mediu, Guvernul nu a facut decat sa corecteze „asperitatile” taxei precedente care lasa loc unor situatii absurde.
„Aveam masini cumparate pe 500 de euro pentru care taxa era de 5.000 de euro. Acum, prin noua formula, a nivelat oarecum taxele, insa in fapt nu a facut nimic altceva decat sa continue sa aplice o taxa ilegala”, a mai spus Marinescu.
Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea in medie cu 80% pentru Euro 1, cu 60% pentru Euro 2, si cu 90% pentru non-euro.
La masinile Euro 3 si Euro 4 va interveni o crestere de circa 10%.
Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.
Taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic.
Guvernul a introdus prima data o taxa de inmatriculare la 1 ianuarie 2007. De atunci, taxa a fost modificata de cinci ori, pe 1 iulie 2008, 15 decembrie 2008, 19 februarie 2009, 1 ianuarie 2011 si 31 august 2011.

LĂSAȚI UN MESAJ

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.