Botosani: Bataie pe bonuri la consultatii in Policlinica

Cei cu probleme de sanatate continua sa stea de cu noapte la cozi in fata spitalului pentru a prinde rand la cabinetele din Policlinica Spitalului Judetean „Mavromati”. De pe la 4.00 dimineata incep sa vina in fata spitalului cei care vor sa prinda bon de ordine la unele cabinete, mai aglomerate.

Chiar si cei care vin la usa spitalului inainte de a se deschide ghiseele unde se elibereaza bonurile nu au siguranta ca vor reusi sa obtina o consultatie in ziua respectiva, in conditiile in care la un medic nu se pot elibera mai mult de 28 de bonuri pentru consultatii intr-o zi. Daca pentru un bolnav din municipiu un nou drum la spital pentru programare, a doua zi, nu este chiar o tragedie, pentru cei veniti de la zeci de kilometri distanta lucrurile stau altfel. Sunt nevoiti sa mai ramana inca o zi in municipiu, iar daca nu au rude la care sa se cazeze, nu le ramane decat sa innopteze prin salile de asteptare din gara.

Din partea spitalului, conditiile sunt create
Managerul Spitalului, medicul Ovidiu Mimor, sustine ca sistemul de programare prin telefon, pe care l-a pus in aplicare cu cateva luni in urma, nu da rezultatele asteptate din cauza ca nu se bucura de sprijin suficient din partea medicilor de familie.
„Conditiile sunt create din partea spitalului, mai trebuie ca medicul de familie, dupa ce isi consulta pacientul si ii scrie trimiterea, sa puna mana pe telefon si sa sune la noi ca sa-si programeze pacientul. Noi am organizat sistemul, am facut acel caiet de programari, dar degeaba. Cum sa stiu eu ca vine nu stiu care bolnav tocmai de la Santa Mare la consultatie la cardiolog sau la endocrinolog? Este o chestie de mentalitate. Medicii trebuie sa invete sa-si programeze pacientii”, a spus Ovidiu Mimor, managerul Spitalului Judetean „Mavromati”. Despre programarea telefonica stiu foarte putini dintre pacientii care ajung sa stea de pe la ora 4.00 la rand pentru bonurile de ordine.

La telefonie mobila botosanenii stau destul de bine
Spitalului a trimis email-uri medicilor din reteaua primara, prin care le-a comunicat numerele de telefon la care isi pot programa pacientii pentru consultatii in Policlinica. Medicii de familie spun insa ca daca ar fi sa isi puna ei telefoanele la bataie pentru programari, ar ajunge sa plateasca lunar facturi de mii de lei. Acestia sustin ca sunt zile in care au si cate 10 bolnavi cronici care au nevoie de programare la consultatia de specialitate din Ambulator, asa cum sunt zile in care scriu doar doua-trei trimiteri.
„In general botosanenii nu duc lipsa de telefoane mobile. Au si cate doua. Cand vin la consultatii, daca este cazul sa mearga in policlinica, ii completez biletul de trimitere, dar ii dau si numarul de telefon la care sa sune si sa se programeze. Daca este un caz social, o persoana care nu are posibilitatea sa isi faca singura programarea, atunci normal ca sun eu, dar la telefonie mobila botosanenii stau destul de bine. Cred ca asa procedeaza si colegii mei din judet”, declara, cu ceva timp in urma, medicul de familie Doru Culiceanu, vicepresedintele Asociatiei Medicilor de Familie.
Se pare insa ca nu sunt multi medicii din localitatile rurale care isi indruma pacientii sa isi faca programare telefonica pentru a nu mai pierde bani si timp pe drumuri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.