Dosarele pentru GRADATIILE de MERIT, la evaluare! Cum e aglomeratie, noutatile acestui an s-ar putea sa fie decisive in selectie

loading...

A inceput evaluarea dosarelor depuse in acest an de cadrele didactice, in comisii consultative, pentru selectia celor care vor primi gradatii de merit. Si este destul de mare aglomeratie la gradatii in acest an.

Concursul pentru Gradatia de merit 2017 este in plina desfasurare. Dupa incheierea depunerii dosarelor au curs alte etape ale procesului care duce spre obtinerea gradatiilor de merit. Dosarele sunt la Inspectoratul Scolar, unde se deruleaza analiza acestora.

Procedura de atribuire a gradatiei de merit mai are in derulare etapele:

16-26 mai 2017

– Analiza dosarelor de catre inspectorul scolar care coordoneaza disciplina, cu consultarea consiliului consultativ, si elaborarea raportului motivat referitor la activitatea candidatului in specialitate. Membrii consiliului consultativ isi asuma, prin semnatura, in procesul verbal al sedintei si in raportul motivat, evaluarea dosarelor;

26-29 mai 2017

– Comisia de evaluarea a dosarelor preia dosarele si listele cu candidatii, stabilind perioada si locatia in/la care se face evaluarea.

29 mai-21 iunie 2017

– Verificarea dosarelor de catre Comisia de evaluarea a dosarelor;
– Analiza dosarelor de catre reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale, cu consemnarea observatiilor pe care acestia le au de facut in legatura cu procesul de evaluare si refacerea punctajelor, in situatia in care observatiile sunt juste; reprezentantii sindicali semneaza
fisele de (auto)evaluare;

– Comisia de evaluare primeste documentatia de la inspectorul care coordoneaza disciplina, pe care o examineaza, intocmeste raportul motivat si stabileste punctaje pe criterii/subcriterii si punctajul final pe care le consemneaza in fisa de (auto)evaluare (acordand punctajul ca suma a punctelor pentru fiecare criteriu din fisa de autoevaluare) pentru gradatia de merit. Membrii
comisiei de evaluare isi asuma, prin semnatura, in procesul verbal al sedintei si in raportul motivat, evaluarea dosarelor;

– Comisia de evaluare elaboreaza lista cuprinzand candidatii in ordinea descrescatoare a punctajelor, pe posturi si discipline/categorii de personal didactic/ didactic auxiliar. Lista astfel intocmita, asumata de toti membrii comisiei, va fi inregistrata si transmisa Consiliul de administratie al inspectoratului scolar.

22-27iunie 2017

– in consiliul de administratie al inspectoratului scolar, presedintele comisiei prezinta propunerile de acordare a gradatiilor de merit.

– Consiliul de administratie aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, urmand ca rezultatele sa fie afisate la inspectoratul scolar.

27 iunie 2017 (termen)

– Afisarea listei la avizierul inspectoratului scolar si pe site-ul I.S.M.B.

29-30 iunie 2017

– Depunerea cererilor personalului didactic-auxiliar privind contestatia asupra punctajului acordat; cererea se depune la registratura ISMB ( Anexa 4 la prezenta procedura).

3-5 iulie 2017

– Solutionarea contestatiilor de catre comisia de contestatii, prin consemnarea punctajelor rezultate in urma reevaluarii in fisa de (auto)evaluare si asumarea acestora de catre presedintele comisiei de contestatii.

– Analiza dosarelor de catre reprezentantii federatiilor sindicale, cu consemnarea observatiilor pe care acestia le au de facut in legatura cu procesul de reevaluare si refacerea punctajelor, in situatia in care observatiile sunt juste, impreuna cu persoana desemnata pentru evaluare;
reprezentantii sindicali semneaza fisele de (auto)evaluare. Raport motivant

– Comisia de contestatii genereaza lista cuprinzand punctajele tuturor candidatilor asumata de toti membrii comisiei. Hotararea comisiei de contestatii este definitiva si poate fi contestata numai prin procedura contenciosului administrativ.

7 iulie 2017

– Validarea rezultatelor finale ale concursului de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestora.

10-11 iulie 2017

– Inspectorul scolar inainteaza lista candidatilor validati catre Ministerul Educatiei Nationale, pentru emiterea ordinului ministrului, insotita de documentele conexe prevazute la art. 11 la O.M.E.C.s. nr 6161/22.12.2016.

Pentru a obtine gradatia de merit sunt luate in calcul patru criterii majore al caror punctaj maxim insumat reprezinta 100 de puncte:

– activitati complexe cu valoare instructiv-educativa – 70 de puncte;
– performante deosebite in inovarea didactica/manageriala – 10 puncte;
– activitati extracurriculare si implicarea in proiecte – 15 puncte;
– contributia la dezvoltarea institutionala – 5 puncte.

Ca noutate in acest an se pune accent, in cadrul criteriului activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa, pe rezultatele deosebite obtinute in pregatirea prescolarilor si a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinte educationale speciale si cu alte dificultati de invatare, precum si initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.

De asemenea, se pot acorda puncte pentru initierea si aplicarea unor proiecte didactice inovatoare la clasele in regim simultan, pentru progres in invatare a fiecarui copil, inclusiv a celor aflati in risc de abandon scolar si a copiilor cu cerinte educationale speciale.

Suplimentar, in cadrul criteriului privind performante deosebite in inovarea didactica/manageriala a fost introdus un nou indicator: elaborarea/ sustinerea de programe de formare sau de dezvoltare profesionala inovatoare pentru cadrele didactice care lucreaza cu prescolari/elevi apartinand grupurilor dezavantajate/vulnerabile.

La Inspectoratul Scolar Botosani sunt inregistrate in cursa pentru gradatii 277 de cadre didactice, pe 216 gradatii aprobate judetului.

Unde e „batalia” mai mare

Cele mai multe dosare s-au depus pentru invatatori/profesori pentru invatamantul primar, pentru educatori si pentru profesori de limbi moderne.

LĂSAȚI UN MESAJ

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.