Evaluarea activitatii directorilor de scoli, la start. Metodologia anuntata de Ministerul Educatiei

In conformitate cu metodologia anuntata de Ministerul Educatiei, si in acest an directorii institutiilor de invatamant intra in „focul” evaluarii activitatii, de catre inspectoratul scolar.

Primul pas – autoevaluarea. Fisa de (auto)evaluare pentru directorii din unitatile de invatamant preuniversitar s-au revizuit, de catre Inspectoratul Scolar, la inceputul anului scolar, pe baza fiselor-cadru aprobate de Ministerul Educatiei Nationale.

Cum va decurge evaluarea activitatii directorilor in acest an

O comisie de evaluare, organizata pe subcomisii, constituita la nivelul inspectoratului scolar, va realiza evaluarea activitatii manageriale desfasurate de directorii si directorii adjuncti din unitatile de invatamant de stat. Comisia va fi formata din:

(a) presedinte, – inspector scolar general adjunct/inspector scolar;
(b) 4 membri in fiecare subcomisie – inspectori scolari pentru management institutional, inspectori scolari;
(c) 1-2 secretari, care asista la activitatile comisiei, dar nu se implica in evaluarea candidatilor – personal din aparatul propriu al inspectoratului scolar.

Numarul subcomisiilor se stabileste de catre fiecare inspectorat scolar, in functie de numarul directorilor si directorilor adjuncti evaluati.

– Primul pas, autoevaluarea activitatii manageriale. Se face, obligatoriu,de catre fiecare persoana care ocupa sau a ocupat o functie de conducere pe o perioada mai mare de 90 de zile. Consta in completarea Fisei de (auto)evaluare si elaborarea raportului argumentativ prin care se motiveaza punctajele inscrise in rubrica autoevaluare din fisa de (auto)evaluare.

Evaluarea de etapa a activitatii manageriale desfasurate de directorii si directorii adjuncti din unitatile de invatamant de stat si din cadrul Palatului National al Copiilor se realizeaza conform unei proceduri de evaluare si a unui calendar de desfasurare a evaluarii stabilite de inspectoratele scolare/Ministerul Educatiei Nationale. In aceasta etapa se realizeaza consultari cu personalul didactic si nedidactic al scolii, organizatia sindicala din scoala, autoritatile locale si directorul unitatii de invatamant in cazul evaluarii directorului adjunct si se elaboreaza un raport de etapa.

Stabilirea punctajelor si acordarea calificativului pentru activitatea manageriala desfasurata de directorii si directorii adjuncti din unitatile de invatamant de stat si din Palatul National al Copiilor este realizata de comisia de evaluare pe baza fiselor de (auto)evaluare, a rapoartelor argumentative si a rapoartelor de etapa. Comisia de evaluare stabileste punctajele si calificativele aferente si le consemneaza intr-un raport justificativ. Raportul de etapa si raportul justificativ, impreuna cu fisele de evaluare completate si semnate de toti membrii comisiei, sunt inaintate spre aprobare inspectorului scolar general.

In procesul de evaluare pot fi luate in considerare si rezultate ale altor evaluari externe din perioada analizata prin diferite tipuri de inspectie (inspectie scolara, evaluare institutionala, rapoarte ale Corpului de Control al Ministrului Educatiei Nationale, note informative etc.), daca acestea exista si sunt corelate cu atributiile din fisa postului.

Stabilirea calificativelor

Rezultatul evaluarii se concretizeaza in acordarea calificativului anual, astfel:

a) 85 – 100 puncte: calificativul „foarte bine”;
b) 70 – 84,99 puncte: calificativul „bine”;
c) 60-69,99 puncte: calificativul „satisfacator”, situatie in care va avea loc monitorizareareevaluarea la un interval de 3-6 luni;
d) sub 60 puncte: calificativul „nesatisfacator”.

In situatia acordarii la evaluarea anuala a calificativului „nesatisfacator” unui director/director adjunct, acesta este eliberat din functie si ii inceteaza de drept contractul de management educational incheiat cu inspectorul scolar general.

Persoana care a primit calificativul anual „nesatisfacator” nu va fi numita prin detasare in interesul invatamantului in functia de director/director adjunct.

Pana la data de 30 septembrie a anului scolar urmator celui pentru care se face evaluarea, inspectoratul scolar, prin secretariat, transmite directorilor si directorilor adjuncti adresele de comunicare a calificativelor acordate pentru activitatea desfasurata in anul scolar precedent, insotite de copii ale fiselor de evaluare.

Eventualele contestatii se adreseaza, in scris, consiliului de administratie al inspectoratului scolar, in termen de 5 zile lucratoare de la comunicarea rezultatelor evaluarii. Comisia de contestatii, numita prin decizia inspectorului scolar general, este formata din 3 inspectori scolari, altii decat cei nominalizati in comisia de evaluare, iar unul dintre acestia este presedinte si 1 secretar.

Ministerul Educatiei Nationale si inspectoratele scolare pot dispune evaluarea activitatii manageriale a persoanelor care ocupa functii de conducere in unitatile de invatamant preuniversitar si pe parcursul anului scolar, evaluare care se finalizeaza prin acordarea unui calificativ pentru perioada evaluata, fara a fi necesara parcurgerea tuturor etapelor prezentate mai sus.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.