Internetul nu este un mediu de comunicare atat de liber si sigur pe cat ne place sa credem, iar un studiu realizat de Imperva Incapsula arata ca, in anul 2015, doar 51,5% din traficul online era generat de oameni, iar restul de roboti virtuali.
Totodata, studiul realizat pe un esantion de 35.000 de website-uri mai arata ca 29% dintre acesti roboti sunt rai, iar 19,5% sunt buni.
Robotii buni sunt folositi sa colecteze informatii pe care organizatiile le folosesc pentru strategii de marketing sau imbunatatirea website-ului din punct de vedere tehnic, iar cei mai multi roboti rai, denumiti de specialisti “imitatori”, au menirea de a ocoli sistemele de securitate a website-urilor.
Atentie unde ne lasam informatiile personale!
Psihologul Dan Ivanescu, presedintele Asociatiei Sanatate Mintala pentru Calitatea Vietii, considera ca romanii ar trebui sa fie mult mai atenti pe ce website-uri isi lasa informatiile personale atunci cand se inregistreaza sau se aboneaza, intrucat acestea vor fi folosite, la un moment dat, impotriva lor.
“Ganditi-va doar ca un sfert din traficul website-urilor este generat de roboti virtuali, care au ca singur scop distrugerea sistemelor de securitatea pentru furt de informatii personale. Comiterea de infractiuni cibernetice a devenit un fenomen raspandit peste tot pe planeta, iar aceastea se produc de cele mai multe ori pe website-uri populare, deoarece operatorii robotilor rai prefera sa se axeze pe public numeros si activ”, declara psihologul Dan Ivanescu.
Infractiunile online au crescut odata cu vanzarile online
Fenomenul infractiunilor virtuale a crescut in acelasi timp cu tendinta oamenilor de a cumpara online, iar numarul “imitatorilor” a crescut de la 19%, in 2012, la 24,5% in 2015, si continua sa creasca in anii urmatori.
Sfatul psihologului Dan Ivanescu pentru persoanele care obisnuiesc sa cumpere de pe diferite website-uri este sa invete sa fie precauti, asa cum sunt si in viata reala atunci cand aleg persoanele de la care sa cumpere.
Deasemenea, specialistul ii sfatuieste pe romani sa se informeze mai bine cu privire la cat de securizat este acel website pentru tranzactii online inainte de a face cumparaturi.