E oficial si de interes pentru proprietarii MASINILOR la MANA a DOUA. Vezi ce s-a decis

Din nou, o lupta in justitie le da castig de cauza proprietarilor de masini, in fara statului. De aceasta data lupta s-a dus la Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE). 

Cacealmaua restituirii vechilor taxe auto nu a tinut, scrie profit.ro. CJUE obliga statul sa restituie si timbrul de mediu.
 
Curtea de Justitie a Uniunii Europene a emis pe 9 iunie 2016 o decizie prin care statul roman este obligat sa restituie si timbrul de mediu (taxa auto in vigoare) pentru masinitle second-hand, dupa ce si celelalte trei forme ale taxei au fost nelegale. 
 
Impactul bugetar estimat de Guvern este de 6,5 miliarde lei. 
 
Intre timp, potrivit estimarilor Profit.ro, prin sumele nou colectate, cele neluate in calcul atunci si prin acumularea de dobanzi, ar putea sa se apropie de 8 miliarde de lei, mai mult de 1% din PIB in plus la deficitul bugetar.
 
Curtea a respins si cererea statului roman de limitare a efectelor in timp ale hotararii, considerand sa acesta nu a actionat cu buna credinta, astfel incat va trebui sa fie restituite si sume incasate in trecut.
 
Ca urmare a deciziei, statul roman va fi obligat sa restituie, asa cum s-a intamplat si cu celelalte variante ale taxei auto, si actualul timbru de mediu care a intrat in vigoare prin OUG 9/2013.
 
Anterior, CJUE a declarat nelegale toate formele vechi de taxe auto: Legea nr. 343/2006 (taxa speciala pentru autovehicule, aplicabila incepand de la 1 ianuarie 2007 si datorata cu ocazia primei inmatriculari a unui autovehicul in Romania), OUG. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, Legea nr. 9/2012 din 6 ianuarie 2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule nu doar cu ocazia primei inmatriculari a unui vehicul in Romania, ci si, in anumite conditii, cu ocazia primei transcrieri in Romania a dreptului de proprietate asupra unui vehicul rulat, scrie profit.ro.
 
Prin decizia din 9 iunie devine nelegala si reglementarea prin OUG nr. 9/2013 a timbrului de mediu pentru autovehicule, in vigoare in prezent, din care se alimenteaza actualmente fondul de mediu.
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.