Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) sfatuieste utilizatorii de smartphone-uri si tablete care calatoresc in tara si in strainatate sa ia mai multe masuri/precautii pentru a preveni fraudele sau accesarea neautorizata a acestor terminale, dar si pentru a diminua pierderile in cazul furtului sau al pierderii lor.
Masuri de protectie
Pentru a evita accesarea nedorita a telefoanelor si tabletelor, este bine ca utilizatorii sa ia unele masuri, precum:
– blocarea cartelei SIM printr-un cod PIN complex
– setarea perioadei minime de inactivitate dupa care terminalul este blocat automat
– setarea unei parole pentru deblocarea echipamentului
– instalarea unui program antivirus bine cunoscut si setarea acestuia pentru actualizari si scanari periodice
– pastrarea restrictiilor de securitate configurate de producatorul terminalului
– actualizarea periodica a aplicatiilor instalate si a sistemului de operare.
Ce se poate face in caz de furt
In cazul in care unui utilizator ii este furat telefonul, acesta poate evita consumul nedorit de voce si date solicitand cat mai repede furnizorului sau de servicii de telefonie suspendarea temporara a numarului, urmand sa ii fie furnizata ulterior o noua cartela SIM cu acelasi numar.
Inainte de a pleca in vacanta, este bine ca utilizatorii sa isi noteze numerele de telefon la care pot apela propriul furnizor de servicii de telefonie pentru a semnala un eventual furt. Este bine de retinut ca operatorii telecom pot bloca numai cartela SIM, nu si smartphone-ul sau tableta, iar pentru recuperarea acestor echipamente este necesara o plangere la politie.
Exista, totodata, aplicatii dezvoltate special pentru a localiza smartphone-ul sau tableta si pentru a sterge datele din memoria acestor echipamente in cazul in care nu mai pot fi recuperate, precum si solutii prin care posesorii pot face o copie de siguranta a contactelor si datelor din telefon.