Persoanele care-i vand masina trebuie sa depuna la organul fiscal local un contract de instrainare-dobandire, asa cum reiese din normele Codului fiscal, ce au fost aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.
„In cazul unui proprietar, persoana fizica sau persoana juridica, de mijloc de transport care face obiectul inmatricularii/inregistrarii in Romania si care instraineaza/dobandeste mijlocul de transport prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, organul fiscal are obligatia inregistrarii actului de instrainare-dobandire in [Registrul local de evidenta a mijloacelor de transport supuse inmatricularii/inregistrarii]”, scrie in normele Codului fiscal.
Astfel, daca vanzatorul si cumparatorul au domiciliul in tara, persoana care vinde masina trebuie sa prezinte autoritatilor fiscale locale contractul original de instrainare-dobandire, impreuna cu patru copii certificate ale acestuia. Mai exact, cele cinci documente sunt folosite dupa cum urmeaza:
* exemplarul original ramane la persoana care cumpara masina;
* un exemplar certificat ramane in arhiva organului fiscal local;
* un exemplar certificat ramane la persoana care vinde masina;
* un exemplar certificat, pe care se inscrie si de catre organul fiscal de la domiciliul cumparatorului numarul de inregistrare din Registrul de evidenta a mijloacelor de transport supuse inmatricularii/inregistrarii, se depune la Serviciul Public Comunitar Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor;
* un exemplar certificat se depune la organul fiscal local unde isi are domiciliul fiscal persoana care cumpara masina.