Examenul national pentru elevii claselor a XII-a, de anul viitor va sintetiza o cu totul alta perspectiva asupra literaturii romane si a modului de analiza si interpretare a textului. Este vorba de o modificare la initiativa secretarului de stat Monica Cristina Anisie.
Cineva a explicat, tot pe facebook, despre ce modificari este vorba la subiectele de la Limba si literatura romana:
„1. Subiectul I s-a structurat mult mai bine. S-au eliminat cerintele pur tehnice ale constructiei textului si abordarea e mult mai interactiva si atractiva pe intelegerea mesajului si interpretarea lui. Mult mai simplu si prietenos, se evalueaza competentele, nu invatarea unor notiuni neaplicabile. Se adauga si un scurt text argumentativ, bazat pe fragmentul de la subiectul I.
2. Subiectul II devine text argumentativ pe incadrarea in curent literar a unui text dat, destul de relevant. Ti se da un text si curentul din care face parte, trebuie sa argumentezi de ce. Din nou, mai aplicat. Va conta mai mult sa stii sa legi teoria unui curent literar de text.
3. Subiectul III ramane marea mea dezamagire. Adica ce era pana acum. Sa inveti pe de rost opere literare. M-as fi axat pe cultura generala din opere + creatie si gandire critica + corelatii din literatura. Pacat, in continuare elevii vor trebui sa zica „In opinia mea,..” si apoi sa copieze un critic literar”.