Pentru modernizarea drumului national, de aproximativ 35 de kilometri, se vor folosi trei variante de lucru.
Pentru a vedea stadiul lucrarilor la drumul national Manoleasa – Radauti Prut, prefectul Dan Slincu a facut o scurta inspectie la fata locului.
Insotit si de primarul comunei Manoleasa, Cristinel Arosculesei, reprezentantului guvernului in teritoriu i s-a explicat de catre constructori ca a fost deja amenajat un strat de asfalt pe o portiune de 200 de metri liniari iar un altul, de macadam, pe 700 de metri liniari. In prezent, se lucreaza la amenajarea celui de-al treilea strat experimental, prin aplicarea unui tratament dublu.
Aceste lucrari experimentale pe tronsonul national de piatra Manoleasa – Radauti Prut au fost promise de reprezentantii Sectiei Drumuri Nationale (SDN), cu sprijinul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi (DRDP).
Dupa finalizarea si celui de-al treilea strat experimental, constructorii vor superviza cele trei tronsoane, timp de 31 de zile, pentru a constata la final care este cea mai buna solutie pentru modernizarea drumului national de aproximativ 35 de kilometri.
Beneficiarii au fost asigurati de lucratori ca, pana la sfarsitul anului, artera nationala din judet va fi modernizata prin aplicarea celei mai bune metode.
„Ma bucur ca lucrurile au inceput sa se puna in miscare. Avand in vedere ca avem sprijinul si implicarea domnului ministru al Transporturilor, Razvan Cuc, caruia ii si multumim cu aceasta ocazie, sunt mari sanse ca acest drum sa aiba finalitatea dorita”, a declarat prefectul Dan Slincu.
Ovidiu Laicu, directorul DRDP a sustinut ca cea mai buna solutie, atat din punct de vedere economic si practic, este amenajarea de covor asfaltic, dar cel care va avea ultimul cuvant in acest sens este ministrul Transporturilor.
Constructorii au mai anuntat ca pe tronsonul Botosani – Saveni au mai ramas de amenajat 5 kilometri de covor asfaltic pe intretinere periodica, de pe o portiune de 27 de kilometri iar pe cel dintre Dorohoi si Darabani, pe 17 kilometri, lucrarea este finalizata, urmand sa se faca marcajele rutiere.
Valoarea acestor interventii a fost de 7 milioane de lei, respectiv 4 milioane de lei, fonduri provenite de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin DRDP.