CJ Botoșani a aprobat obiectivele pentru care va cere finanțare prin PNI ”Anghel Saligny”

Consiliul Județean Botoșani a adoptat 11 hotărâri în baza cărora județul Botoșani va solicita finanțare pentru modernizarea unor drumuri județene prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

Actele normative cuprind cererile de finanțare, devizele estimative de lucrări și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivele de investiții care se vor depune la Guvern, în vederea alocării de fonduri.

„Cele 11 proiecte de hotărâri înseamnă tot atâtea sectoare de drum județean majoritar de piatră și pe care încercăm pe această cale să le modernizăm, pentru a asigura condiții optime de transport și de dezvoltare a locuitorilor din acele zone ale județului. Vorbim de aproximativ 100 de kilometri de drumuri județene, care, conform actualizărilor și standardelor de cost impuse de Programul Național de Investiții ‘Anghel Saligny’, se ridică la o valoare totală de 450 de milioane de lei (90 de milioane de euro). Sunt investiții importante pentru județ și suntem pregătiți să depunem documentele pentru ca aceste proiecte să devină realitate”, a declarat președintele CJ, Doina Federovici.

Oficialul CJ a făcut apel la toți factorii politici „să susțină finanțarea a celor 11 proiecte pentru ca infrastructura județului Botoșani să fie modernizată și să confere cadrul unei dezvoltări firești și premisele recuperării decalajelor istorice față de celelalte județe”.

„Conform Programului Național de Investiții ‘Anghel Saligny’, fiecărui județ îi este rezervat un minim de 140 de milioane de lei, dar necesitățile județului nostru pentru a recupera decalajele față de restul țării sunt mult mai mari și de aceea trebuie să facem front comun pentru a dezvolta județul că, până la urmă, acesta este scopul final al fiecăruia dintre noi, indiferent de partidul pe care-l reprezentăm”, a mai adăugat Doina Federovici.

Cele 11 sectoare de drum sunt:

  • Avrămeni – Panaitoaia – D. Cantemir – DN 24 (DJ 294A) – 7,8 kilometri – valoare 41,6 milioane lei (cu TVA);
  • Coțușca – Viișoara Mică – Viișoara (DJ 293A) – 6 kilometri – valoare 23,5 milioane lei (cu TVA);
  • DJ 291B (Lozna) – Călinești – DN 29C – Talpa (DJ 291K) – 7,22 kilometri – valoare 26,7 milioane lei (cu TVA);
  • Ștefănești – Murguța – Dobârceni (DJ 294B) – 10,6 kilometri – valoare 39 milioane lei (cu TVA);
  • Mileanca – Codreni – Puțureni – Coțușca (DJ 293) – 15 kilometri – valoare 77,5 milioane lei (cu TVA);
  • Borolea – Hănești (DJ 294C) – 5 kilometri – 34 de milioane de lei (cu TVA);
  • Oroftiana și Baranca – Bajura (DJ 291D) – 10 kilometri – 40,2 de milioane de lei (cu TVA);
  • Darabani – DJ 293 (DJ 298A) – 9,75 kilometri – 35,2 milioane de lei (cu TVA);
  • DN 29 – Corni – Sarafinești – Poiana – Vorona (DJ 208H) – 12,5 kilometri – valoare 65 milioane de lei (cu TVA);
  • Limită județ Iași – Prăjeni – Câmpeni – Flămânzi (DJ 282B) – 12,64 kilometri – valoare 56 de milioane de lei (cu TVA);
  • Avrămeni – Panaitoaia (DJ 294A) – 2,1 kilometri – valoare 8,2 milioane lei (cu TVA).

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.