Șase din zece români optează să-și schimbe locul de muncă pentru un salariu mai mare

61% dintre români aleg să își schimbe locul de muncă pentru un salariu mai mare, iar mai mult de 80% caută constant noi oportunități pe site-urile de specialitate, relevă rezultatele unui studiu.

Astfel, conform cercetării realizată de D&D Research pentru BestJobs, majoritatea angajaților (73,1%) din categoria white collar („gulerele albe” sau angajații de la birouri) afirmă că BestJobs este platforma cea mai accesată de către ei și primul site online la care ar apela atunci când se gândesc să-și schimbe locul de muncă.

În același timp, aceeași platformă de recrutare online este preferată într-o mai mare măsură și de gold collar („gulerele aurii” sau angajații cu specializări superioare), precum și de către persoanele pragmatice, care valorizează numărul mare de joburi relevante și calitatea acestora, cum ar fi poziții superioare în companii de prestigiu.

„Când vine vorba de mobilitatea angajaților pe piața muncii, motivele sunt diferite în funcție de nivelul de specializare. Astfel, pentru categoriile white și blue collar, motivul principal care determină schimbarea jobului este salariul. Secundar, angajații din aceste categorii aleg să plece dintr-o companie atunci când apar nemulțumiri privind relația cu colegii sau cu superiorii. În schimb, angajații din categoria gold collar aleg să facă o schimbare în parcursul profesional atunci când apar diferențe între viziunea și valorile personale și cele ale companiei, în primul rând, dar și când simt nevoie de dezvoltare profesională, iar compania nu le poate oferi noi provocări”, se menționează în concluziile studiului.

Potrivit sursei citate, atunci când evaluează site-urile cu locuri de muncă, românii se uită în special la numărul de joburi disponibile în orașul unde locuiesc (64,5%), la numărul de joburi pe domeniul de interes (61,8%), la claritatea și detalierea anunțurilor (60%) și la numărul de joburi pentru nivelul de pregătire (59,5%).

În același context, aproape jumătate dintre români (43,9%) au observat că nivelul de muncă a crescut, în timp ce salariile au stagnat.

Totodată, 71,6% dintre respondenți au observat că oferta de locuri de muncă este mult mai bună pe anumite domenii, dar 57% consideră că este dificil să își găsească un post, iar 31,9% consideră că salariile oferite sunt atractive.

De asemenea, tinerii, în special absolvenții cu studii superioare, nu își găsesc ușor un loc de muncă potrivit studiilor sau așteptărilor salariale pe care le au, în ciuda numeroaselor oferte disponibile.

Studiul cantitativ și calitativ privind comportamentul de mobilitate a candidaților și percepția acestora despre evoluția pieței muncii a fost realizat de către D&D Research la solicitarea BestJobs, în luna august, pe baza unui chestionar online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 1.058 de persoane.

D&D Research este o echipă de psihologi și sociologi pasionați de analiza comportamentelor sociale și de aplicațiile psihologiei în sfera de business. De peste 18 ani explorează motivațiile consumatorilor români și aduc în toate proiectele o abordare științifică, susținută de expertiza pe care o au în psihanaliză, antropologie și comunicare.

Imagine de Malachi Witt de la Pixabay

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.