Furnizorul de energie termica din municipiul Botosani continua demersurile anuntate pentru recuperarea debitelor de la clientii rau platnici.
Astfel, doar in ultima saptamana, au fost trimise, prin intermediul executorilor judecatoresti, 140 de somatii de plata.
In cazul in care respectivelor somatii nu li se dau curs, se continua procedura pana la executarea silita a veniturilor si bunurilor debitorilor.
Totodata, au fost transmise catre clientii cu debite mari aproximativ 200 de preavize de debransare.
In situatiile in care debitorii nu achita facturile restante, macar partial sau nu solicita incheierea unei conventii de esalonare a platilor, dupa termenul legal prevazut in preaviz, se trece la debransare.
Astfel, in aceasta saptamana, din motivele prezentate anterior, au mai fost debransate alte patru scari de bloc de la sistemul de alimentare cu energie termica si apa calda.
Ulterior, pentru a nu afecta clientii buni platnici, s-a recurs la debransarea doar a unor tronsoane din scarile de bloc sau chiar individual.
Mentionam ca, in unele cazuri, la presiunea vecinilor buni platnici si a asociatiilor de proprietari, cei cu debite foarte mari accepta accesul in locuinta a reprezentantilor Modern Calor pentru a face debransarea individuala.
Se urmareste astfel limitarea acumularii de alte datorii din partea clientilor respectivi. Ulterior se continua procedura de recuperare a debitelor restante pe cale judiciara.
„Demersurile pornite vor continua foarte ferm. Mesajul pe care vrem sa-l transmitem este ca, oricata bunavointa am avea, nu putem furniza un seviciu fara a se plati contravaloarea sa si nici nu e normal ca oamenii care-si platesc facturile sa aiba de suferit din cauza rau platnicilor. Daca nu luam masurile necesare am putea bloca practic activitatea societatii, ceea ce nu intra in discutie”, declara directorul general al societati Modern Calor, Florin Sandu.
La sfarsitul lunii ianuarie, clientii persoane fizice aveau acumulate facturi neplatite, cu o vechime mai mare vechi de 60 de zile, in valoare de sase milioane de lei, din care 1,2 milioane de lei reprezentau penalitati de intarziere la plata.
Biroul marketing comunicare