Home Actualitate Andreea Paul: In 93% din cazuri, elevii au fost notati gresit la...

Andreea Paul: In 93% din cazuri, elevii au fost notati gresit la evaluarea nationala. Dramatic

Evaluarea Nationala 2016 este inca un argument al faptului ca sistemul de educatie din Romania este defect. S-a discutat indelung si degeaba despre programa stufoasa, neadaptata la realitatile Mileniului III, temele de casa care nu lasa copiilor timp sa respire, sa se joace, si cerintele absurde care ii indeparteaza pe adolescenti de scoala, de invatatura. 

Generatii intregi de copii sunt cobai ai unor asa-zise reforme ale invatamantului care incep, dar nu se termina, lasand totul la voia intamplarii.
 
Ca la orice examen, dupa afisarea rezultatelor Evaluarii Nationale 2016, elevii au avut posibilitatea sa depuna contestatii. 
 
In total au fost contestate 6,9% din note. Dintr-un numar total de 306.683 de note, 21.227 au fost contestate, potrivit datelor publicate de Ministerul Educatiei. 
 
Din acelasi comunicat reiese ca in urma contestatilor nota a fost marita in 4.432 de cazuri si micsorata in 1.140 de cazuri. 
 
Un detaliu esential: statisticile oficiale considera ca o nota se modifica daca diferenta dintre nota initiala si cea obtinuta in urma contestatiei e mai mare de o jumatate de punct. Altfel spus, daca in urma contestatiei nota obtinuta e 8,90, dupa ce la prima verificare a fost 8,45, elevul ramane cu nota initiala, desi exista o diferenta de 45 de sutimi. 
 
Exista si o exceptie de la regula: notele de peste 9.50 sunt amendate indiferent cat de mica este diferenta dintre rezultatul initial si cel obtinut in urma contestatiei.
 
Partea interesanta abia acum urmeaza: am numarat si comparat notele rezultate in urma contestatiilor in cadrul a doua judete, Satu Mare si Tulcea. 
 
Am ales aceste judete pentru ca pe primul il reprezint in Parlament, iar pe al doilea pentru comparatie, dar acest exercitiu poate fi facut in cazul oricarui alt judet, inclusiv pentru Bucuresti, unde au fost 23.992 lucrari si 2.312 contestatii (gasiti alaturat situatia pe judete pusa la dispozitie de Ministerul Educatiei).
 
Ce am aflat? In cazul judetului Satu Mare, din 216 contestatii, doar in 16 cazuri a fost confirmata, la recorectare, nota initiala (7,4%). Iar in judetul Tulcea au fost confirmate 10 note, din cele 127 contestate (7,87%).
 
Nu conteaza, in acest context, daca in urma contestatiilor au fost mai multe mariri sau mai multe micsorari de note. Important si ingrijorator, ba chiar de-a dreptul revoltator, este faptul ca situatiile in care nota initiala a fost confirmata la virgula in urma contestatiei au fost extrem de rare – in jur de 7%. Abia in 7 cazuri din 100 putem spune ca notele obtinute sunt cele corecte! Priviti situatia si asa: in 93% din cazuri, elevii de clasa a VIII-a, care au dat examenul de intrare in liceu, au fost notati gresit. 93%! Concluzia dramatica este ca ierarhia rezultata in urma modernului sistem de evaluare nationala si repartizare electronica este eronata. Este un rateu incredibil al evaluarii nationale.
 
Cati parinti nu depun contestatii sau nu-si cred copiii ca poate merita o nota mai mare?
 
Un examen, o evaluare, ar trebui sa ii ajute pe cei evaluati, copii de 14-15 ani in cazul analizat, sa descopere ce e mai bun in ei. Sa le ofere oportunitati, nu sa le traseze viitorul imediat si pe termen mediu in mod arbitrar. Este nevoie de o reforma radicala, chirurgicala, a sistemului de invatamant si a celui de evaluare. 
 
Exista modele care functioneaza eficient, nu trebuie inventata apa calda. Copiii trebuie incurajati, trebuie atrasi spre scoala si acest lucru trebuie sa inceapa cu castigarea increderii in corectitudinea evaluarilor, in justetea si folosul informatiilor primite.
 
Dramatic rateul evaluarilor nationale: in 93% din cazurile contestate ale elevilor de clasa a VIII-a au fost notati gresit.
 
Comunicat, Andreea Paul, 
Deputat de Tara Oasului, Satu Mare
 

Exit mobile version