Efortul bugetar pe care-l presupune lucrarea de modernizare se ridică la 8,5 milioane de lei, bani asigurați de Consiliul Județean Botoșani.
Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean, și Cătălin Gheorghian, directorul Direcției Județene de Drumuri și Poduri, s-au întâlnit, la Prăjeni, cu reprezentanții firmei care efectuează lucrarea de modernizare a celor 2,77 kilometri de drum rămas de piatră, pentru a găsi cele mai bune soluții de lucru, astfel încât traficul să nu fie închis.
„Din cauza stării proaste a drumului național către Iași și a tergiversării lucrărilor la acesta timp de mai bine de un an, de când s-a finalizat licitația pe DN 28B, cea mai mare parte a traficului s-a mutat pe drumul prin Prăjeni. Din păcate, pe aici și-au mutat rutele și transportatorii care neglijează restricțiile de tonaj, iar prin supraîncărcarea mașinilor, drumul este pus în pericol. Am căutat împreună cu reprezentanții constructorului cea mai bună soluție pentru a trece la ultima etapă a modernizării căii de rulare, turnarea stratului de balast stabilizat și a primului strat de asfalt și am ajuns la concluzia că se va lucra mai mult seara, întâi pe un sens de mers și apoi pe celălalt. De aceea facem apel la șoferi să evite, pe cât posibil, în perioada următoare, deplasările pe această rută”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.
La rândul său, vicepreședintele Dorin Birta le-a cerut transportatorilor să respecte limitele de tonaj.
„Toți vrem drumuri mai bune, dar ca să le avem trebuie și să le păstrăm. Am identificat în trafic mașini cu o încărcătură de două ori mai mare decât cea permisă. Este inadmisibil! Le-am cerut colegilor de la Direcția Județeană de Drumuri și Poduri să scoată zilnic cântarele în trafic și să intensifice verificările de tonaj, luând măsurile ce se impun conform legii. Dacă vremea o va permite, constructorul va începe de luni să toarne stratul de balast stabilizat, pentru ca apoi să poată turna primul strat de asfalt. În acest context, fac un apel la toți participanții la trafic, să dea dovadă de înțelegere pe perioada derulării acestor lucrări și să respecte cu strictețe semnalizările rutiere și mă refer la semafoarele și indicatoarele rutiere montate în această zonă”, a declarat Dorin Birta.
În prezent, se execută lucrări de refacere a unui pod, în zonă traficul fiind dirijat pe un singur fir.
Lucrările la acest sector de drum, lung de 2,77 kilometri, au început în această primăvară, fiind întârziate de contestații în cascadă depuse de constructori în cadrul procedurii de achiziție. Într-un final, Curtea de Apel Suceava a dat dreptate comisiei de achiziții din cadrul Direcției Județene de Drumuri și Poduri și s-a putut da ordinul de începere a lucrărilor.
Efortul bugetar pe care-l presupune lucrarea de modernizare se ridică la 8,5 milioane de lei, bani asigurați de Consiliul Județean Botoșani.