ASOCIATIILE de PROPRIETARI, obligate sa afiseze MODUL de CALCUL al sumelor lunare de plata

Obligatia de a afisa langa lista de plata a cheltuielilor acesteia, modalitatea de calcul ce sta la baza sumelor lunare de achitat ce revin proprietarilor, intra in obligatia asociatiilor de proprietari, de vineri. Altfel, urmeaza amenizi “piperate”.

S-a publicat, marti, in Monitorul Oficial, act normativ care obliga asociatiile de proprietari sa le arate locatarilor cum calculeaza sumele de plata, in fiecare luna. 
 
In cazul in care aceasta obligatie nu va fi indeplinita de asociatii, amenzile aplicabile vor putea ajunge pana la 3.000 de lei.
 
Legea nr. 17/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 174 din 8 martie si va intra in vigoare vineri.
 
“Asociatia de proprietari, prin grija presedintelui asociatiei, va afisa lunar, la vedere, langa lista de plata a cheltuielilor asociatiei de proprietari, modalitatea de calcul in urma careia au rezultat sumele lunare de plata ale proprietarilor. Modalitatea de calcul va contine si arata explicit toate costurile si sumele care formeaza totalul de plata al proprietarilor, respectiv modul de calcul si de repartizare a acestor cheltuieli catre proprietari”, se arata in actul normativ.
 
In situatia in care modalitatea de calcul a sumelor lunare de plata ce revin proprietarilor de apartamente nu va fi afisata, amenda aplicabila va fi cuprinsa intre 500 si 3.000 de lei.
 
Initiatorul actului normativ a afirmat ca introducerea acestei obligatii va impune un plus de transparenta in repartizarea si stabilirea cheltuielilor asociatiilor de proprietari.
 
De retinut este ca orice persoana interesata poate sa faca sesizari cu privire la faptele ce constituie contraventii. Iar de constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se ocupa persoanele imputernicite de Inspectoratul de Stat in Constructii si de Ministerul Afacerilor Interne, primarii sau imputernicitii acestora.
 
“Cheltuielile efectuate de asociatia de proprietari pentru plata unor servicii de utilitati publice sau de alta natura, legate de proprietatile individuale din condominiu si care nu se factureaza individual pe fiecare dintre acestea, se repartizeaza dupa acelasi criteriu care a stat la baza emiterii facturii, in conformitate cu prevederile contractului incheiat cu furnizorul respectivului serviciu”, se mai arata in actul normativ amintit.
 
Anul trecut a mai intrat in vigoare si legea care face referire la informarea trimestriala cu privire la situatia financiara a asociatiei, dar si o alta lege, care le da  proprietarilor posibilitatea de a cere adeverinte cu situatia cheltuielilor defalcate privind intretinerea.
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.