Au început lucrările la drumul Prăjeni-Plugari

Lucrările de modernizare care se vor ridica la valoarea de aproximativ 8,5 milioane lei au demarat imediat ce s-a predat reprezentanţilor constructorului tronsonul de drum dintre Prăjeni şi Plugari, rămas neasfaltat, în lungime de 2,77 kilometri.

„Nu avem nicio zi de pierdut după acea sarabandă a contestaţiilor care ne-au ţinut blocaţi de toamna trecută şi până în acest moment. Am promisiunea fermă a constructorului că va termina lucrarea în cel mai scurt timp posibil, fără însă a-i pune în pericol calitatea. Modernizarea acestui sector de drum, care scurtează distanţa până în Iaşi cu aproximativ 15 kilometri, este vitală dacă vrem un transport civilizat. Aşa cum am promis, infrastructura judeţului ocupă cel mai important loc între priorităţile mandatului meu”, a declarat Doina Federovici, preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani.

La rândul său, Dorin Birta, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, care are în coordonare Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, a apreciat faptul că s-a început deja reprofilarea platformei drumului.

„Noi, Consiliul Judeţean, am prins bani pentru aceşti 2,77 de kilometri încă din 2019, când s-a reabilitat cea mai mare parte a drumului, dar pandemia şi prelungirea procedurilor de achiziţie prin contestaţii peste contestaţii şi procese au făcut ca abia acum să demarăm lucrările”, a declarat Dorin Birta.

În 2019, Consiliul Judeţean, din banii pentru întreţinerea drumurilor judeţene, a alocat aproximativ 7,5 milioane de lei pentru reabilitarea sectorului de drum Flămânzi – Prăjeni. S-a turnat covor asfaltic în două straturi, viabilizând astfel cea mai scurtă variantă de drum spre Iaşi. Porţiunea de 2,77 de kilometri de la limita cu judeţul Iaşi nu a putut fi asfaltată, deoarece figura în acte ca drum de piatră, necesitând lucrări de investiţii. Acest lucru a presupus efectuarea tuturor paşilor ceruţi de o lucrare de modernizare, şi anume: realizarea studiului de fezabilitate, identificarea resurselor bugetare, efectuarea şi aprobarea în plenul Consiliului Judeţean a Proiectului Tehnic şi apoi scoaterea lucrării la licitaţie, care s-au prelungit prin contestaţii şi procese.

Până acum, porţiunea de drum a fost întreţinută de Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri prin reprofilare cu autogredere.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.