Home Actualitate AVIOANELE RAMAN la SOL! GREVA controlorilor de trafic aerian AFECTEAZA ZECI de...

AVIOANELE RAMAN la SOL! GREVA controlorilor de trafic aerian AFECTEAZA ZECI de ZBORURI

Doua ore de greva pe Aeroportul Internaţional Henri Coanda, timp in care sunt programate 40 de miscari de aeronave, 22 de aterizari si 18 decolari.

Miercuri, 15 iulie, va fi greva de avertisment a controlorilor de trafic aerian, intre orele 11,00 si 13,00. Asta dupa au esuat si negocierile de luni cu conducerea ROMATSA, in prezenta secretarului de stat in Ministerul Transporturilor Dragos Titea.
 
Potrivit sindicalistilor, cauzele grevei sunt neincheierea Contractului Colectiv de Munca, dar si nerezolvarea unui numar de 14 revendicari ale sindicatelor.
 
Reprezentantii sindicatului anunta ca ROMATSA va asigura, conform legii, minimum o treime din traficul aerian, la care se adauga aeronavele care transporta sefi de stat, prim ministri, ministri, monarhi, bolnavi, avioanele militare, avioanele de cautare cu salvare si cele umanitare.
 
„Care vor fi aceste zboruri, se va decide la nivelul organismelor internationale, respectiv Eurocontrol, de la Bruxelles, pentru ca o aeronava nu poate zbura fara un plan de zbor depus. Aceste planuri de zbor sunt, practic, aprobate de acest organism. Dansii vor decide care este acea treime„, a precizat liderul Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian (ATCOR), Gabriel Tudorache.
 
Sindicalistii au si 14 revendicari ce vizeaza zona profesionala, protectia salariatilor, siguranta traficului aerian, dar si drepturile sindicale, cea mai importanta fiind cea legata de varsta pensionarii. Insa, spun ei, directorul ROMATSA a refuzat continuarea negocierilor.
 

Trebuie mentionat ca, in conditiile in care in Europa varsta de pensionare a controlorilor de trafic aerian este de 52-55 de ani, in Romania este, practic, de 65 de ani. 

 
„Avem o solicitare care este rezultatul Memorandumului incheiat anul trecut cu domnul ministru Sova (Dan Sova, fost ministru al Transporturilor – n.r.) de a face un articol in Contractul Colectiv de Munca sa nu mai stam la dirijare in momentul in care implinim 55 de ani, acest lucru fiind efectiv un pericol pentru siguranta traficului aerian. Este imposibil ca la asemenea varsta sa mai ai reactii la fel ca la 20, 30 de ani, la secunda. Aceasta este una dintre cele mai importante revendicari”, a explicat Gabriel Tudorache.
 
 

Exit mobile version