BOTOSANI: Aberatii marca Nova Apaserv

Nova Apaserv isi pune la plata clientii care de ani de zile nu mai beneficiaza de apa calda, pentru a nu-i obliga sa-si verifice apometrele. Este cazul botosanenilor care, in urma cu vreo patru ani, s-au trezit ca sunt debransati de la Modern Calor, asa se numea atunci societatea de termoficare locala, pentru ca blocurile in care locuiau erau scoase din zona unitara de incalzire a municipiului. Blocuri intregi au ramas atunci fara caldura si, evident, fara apa calda.

cristian romanovschi
cristian romanovschi
Apometrele pentru apa calda au devenit obiecte inutile in apartamentele acelor botosaneni. Sunt blocuri intregi in care, de ani de zile, pentru niciun apartament nu se factureaza apa calda. Nici apometru de scara pentru apa calda nu este instalat, pentru ca nu-si are rostul. Cu toate acestea, cei care nu au centrale de apartament si nu au platit taxa pentru desigilarea apometrului de apa calda nefunctional, sunt acum prinsi la stramtoare.
„Am vreo patru ani de cand consumul de apa calda este zero. La toate apartamentele din bloc nu mai este raportat de ani de zile consuma la apa calda. Blocul nostru, ca si altele din zona de langa Piata Mare, nu mai primesc de ani de zile caldura in sistem centralizat, decizia fiind luata atunci la local pentru ca nu mai era profitabil pentru Termica sa dea caldura in zona asta. Se poate verifica la ei, la Nova Apaserv, ca probabil au o baza de date care arata la blocul x sau y daca locatarii au avut apa calda in ultimii ani. De ce sa le platesc lor o taxa, sau sa fiu obligata sa verific metrologic un apometru care este si asa nefunctional?”,  spune Rica Petruta, locatara in blocul G 3 de pe Calea Nationala 70, fost Marchian nr. 11.
Oamenii sunt obligati sa-si verifice apometrul nefunctional, si, evident, sa plateasca pentru asta la Nova Apaserv, sau sa plateasca taxa de sigilare a apometrului, care este de aproape 30 de lei. Daca nu fac cerere de scoatere din uz, pe hartie, a apometrului de apa calda si nici nu isi verifica acel aparat nefunctional de ani buni, sunt pusi la plata apei la pausal. Este vorba de apa rece, chiar daca acel client plateste pentru verificarea apometrului pentru apa rece.
„Asta este. Nu isi verifica si apometrul pentru apa calda, platesc toata apa la pausal, pentru ca nu exista notiunea de semipausal la noi. Dar pot rezolva simplu situatia. Vin la noi si fac o cerere pentru a nu-i mai lua in considerare apometrul de apa calda. Trebuie sa plateasca o taxa de putin peste 27 de lei, pentru ca noi trimitem un om sa verifice la fata locului”, explica Cristian Romanovschi, seful Serviciului Comercial din cadrul societatii Nova Apaserv.
Angajatii operatorului de apa nu pot insa verifica din birou daca blocul respectiv este de ani de zile cu consum zero la apa calda, fiind scos din zona unitara de incalzire in sistem centralizat. Asa s-ar pierde o taxa pe care o incaseaza Nova Apaserv.
„Nu putem sa verificam daca este sau nu debransat de la incalzirea in sistem centralizat, pentru ca noi gestionam furnizarea apei in mii de apartamente. Asta este procedura si trebuie respectata”, spune Cristian Romanovschi.
Seful Serviciului Comercial al operatorului de apa spune ca ar mai fi o solutie. Sa se faca lista cu locatarii din blocul respectiv, fiecare sa semneze ca nu mai beneficiaza de incalzirea apei in sistem centralizat, apoi lista sa fie vizata de cei de la Asociatia de proprietari. „Normal ar fi sa mearga si la Modern Calor pentru o semnatura, sa confirme acestia ca nu mai au blocul respectiv in zona de distributie a agentului termic, dar s-ar putea si fara aceasta confirmare, sa nu-i mai punem pe drumuri”, completeaza seful Serviciului Comercial.
Dar si asa, locatarii vor trebui sa plateasca o taxa, la comun, pentru ca cei de la Nova Apaserv sa constate ca apometrele de apa calda sunt nefunctionale in blocul respectiv.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.