Home Actualitate Important pentru soferi: Ce se intampla cu TAXA AUTO

Important pentru soferi: Ce se intampla cu TAXA AUTO

Sunt mai multe variante de lucru referitoare la taxa de timbru, ministrul Mediului anuntand din ca aceste variante, aflate la Guvern in discutie se va alege varianta cea mai convenabila pentru toata lumea. Se ia in calcul, mai ales,  trecerea unei componente a acestei taxe in pretul carburantilor.

„Grupul are in lucru mai multe variante, inclusiv aceasta, nu de a trece complet in pretul combustibilului, dar de a avea o mica componenta in pretul benzinei. Inca nu s-a luat o decizie despre care va fi varianta finala. Toate variantele de lucru sunt inca pe masa”, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Pasca Palmer.
 
Ministrul Mediului anunta, la inceputul lunii iulie, ca lucreaza la o noua varianta a taxei de timbru, iar pana in toamna s-ar contura  versiunea echitabila pentru toata lumea. 
 
„Lucram la o noua varianta de taxa de timbru. Avem un grup de lucru si sper ca, pana in toamna, cand reintram in activitatea intensa pe domeniul acesta, sa venim cu o varianta care sper sa fie mai echitabila pentru toata lumea si inclusiv pentru principiul ‘poluatorul plateste’, care e de fapt fundamentul unei astfel de taxe”, spunea, la acea data, ministrul Palmer. 
 
In luna iunie a acestui an, Ministerul Mediului anunta ca a luat act de Decizia Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) din 9 iunie 2016, cu referire la prevederile OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, iar in acest context a fost constituit un grup de lucru care analizeaza eventuala modificare a legislatiei existente, in concordanta cu reglementarile nationale si europene in vigoare.
 
 
In UE, taxa de mediu a fost declarata ilegala, astfel ca legislatia romaneasca trebuie pusa in acord cu cea europeana. Numai in primele trei luni ale anului s-au colectat la Fondul pentru mediu din taxa de timbru pentru autovehicule 168 milioane de lei. 
 
Daca taxa de mediu s-ar adauga in pretul combustibilului, se preconizeaza sa se adauge la pretul litrului de combustibil 5 bani. Acestia vor merge, in contul Ministerul Mediului. 
 
Guvernul are de restituit circa 1,5 miliarde de euro celor care au platit taxa de mediu, introdusa in Romania in 2008, in timpul Guvernului Calin Popescu Tariceanu, taxa care, de atunci, si-a schimbat de mai multe ori denumirea, fiind cunoscuta ca : taxa speciala (introdusa in 2006, prin modificarea Codului fiscal), taxa de poluare (introdusa prin OUG nr. 50/2008), taxa pentru emisiile poluante (Legea nr. 9/2012) si timbrul de mediu (OUG nr. 9/2013).
 

Exit mobile version