Numărul a fost pus la dispoziție pentru semnalarea oricăror nereguli, inclusiv referitoare la facturile de lectricitate și gaze.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a anunțat că, începând din 7 februarie, este funcțional numărul de telefon 0790.219.551 ce poate fi folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp, lansat special pentru urgențele consumatorilor, inclusiv cele legate de facturi. Pe numărul de telefon nu se pot folosi funcțiile de apel video sau cu voce.
ANPC încurajează oamenii să sesizeze nereguli cu caracter de urgență (în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării) susținute de mesaje scrise și imagini.
„Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor”, precizează ANPC în comunicatul de presă.
Comisarii ANPC vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs. Mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent, care se pot efectua și online pe site-ul instituției.