Lucrările la drumul național DN 29D Botoșani-Ștefănești s-au realizat, până la această dată, în proporție de 14%.
Echipele de lucru au fost vizitate marți, 28 septembrie, de prefectul județului, care a dorit să stea de vorbă cu specialiștii de la fața locului pentru a afla problemele cu care aceștia se confruntă. Lui Dan Nechifor i s-a comunicat din teren că până acum s-a executat lărgirea părții carosabile pe circa 24 de kilometri, în timp ce pe anumite sectoare s-au realizat săpături și stabilizări cu pământ și balast.
La intrarea și ieșirea din localitatea Stăuceni s-au executat coloanele forate în proporție de 100%, respectiv 75%, iar în localitatea Drislea se execută drumul tehnologic și varianta de ocolire. Trei poduri noi și variantele de ocolire, precum și 4 podețe dalate transversale mai sunt pe lista lucrărilor realizate. Ca detaliu tehnic, constructorul i-a comunicat prefectului că la începutul lunii noiembrie va începe aprovizionarea cu grinzi prefabricate, proces care sa va finaliza în martie 2022.
Conform planului de lucrări, se intenționează ca până la finalul anului 2021 să se finalizeze execuția casetelor de lărgire a părții carosabile la nivel de piatră spartă între kilometrii 2 și 26, dar și să aștearnă asfalt pe 3 kilometri, atât pe casete cât și pe partea carosabilă. Totodată, pe o distanță de 5 kilometri de la ieșirea din localitatea Trușești, specialiștii își propun ca, până la aceeași dată, să execute caseta de lărgire a părții carosabile până la nivel de piatră spartă.
Lucrările de modernizare a DN 29D Botoșani-Ștefănești vizează o lungime totală de peste 42 de kilometri.
Conform proiectului tehnic, în secțiune transversală drumul va prezenta un profil cu două benzi de circulație (2×3.5) și două acostamente cu lățimea de 1 m ce vor avea aceeași structură ca a părții carosabile, rezultând o platformă a drumului de 9.00 m. Soluțiile tehnice vor cuprinde sectoare de drum ranforsate, reabilitate și reconstruite.
Se vor executa șanțuri și rigole betonate, rigole carosabile în lungime aproximativ de 62.000 m, 29 de podețe, dintre care 24 podețe noi și 5 reabilitate, 8 poduri, din care 5 noi, 3 viaducte, ziduri de sprijin de 100 ml, o trecere la nivel cu calea ferata, 3950 ml de drenuri, 1200 ml de trotuare, în localități, 8 refugii tehnice, amenajări de drumuri laterale pe o lungime de 25 ml, precum și lucrări de siguranța circulației, precum parapet metalic, indicatoare rutiere, marcaj marginal și axial.