Rau-platnicii la serviciile de incalzire si apa calda au ajuns in faza de executare silita.
Dupa nenumarate apeluri facute la beneficiari pentru a plati contravaloarea serviciilor prestate, Modern Calor a apelat inclusiv la instanta pentru recuperarea debitelor. Demersul a dat rezultate, pentru ca, din peste 12.000 de actiuni inaintate, in 5.000 de cazuri debitorii si-au achitat deja datoriile. O parte din dosare au fost solutionate si s-a ajuns in faza de executare silita, aproape 500 de clienti fiind in astfel de situatii. Majoritatea insa platesc restantele inainte de a se ajunge la executarea prin impunerea de popriri pe venituri. Pentru o parte din rau-platnici, cei cu datorii foarte vechi, se va recurge inclusiv la debransare, cu sprijinul executorului judecatoresc. Scopul acestei masuri este acela de a nu permite acumularea altor datorii.
Serviciul juridic al societatii Modern Calor mai are in lucru in acest moment aproximativ 1.700 de dosare, ce urmeaza a fi depuse la instanta.
Societatea Modern Calor, impreuna cu Primaria municipiului Botosani, fac mari eforturi investitionale pentru a oferi servicii de buna calitate la preturi competitive pe piata. In sezonul rece trecut, Botosaniul a avut printre cele mai mici preturi din tara la energia termica furnizata populatiei in regim centralizat. Sumele reprezentand contravaloarea serviciilor prestate trebuie insa recuperate, pentru a se putea asigura buna functionare a societatii si in sezonul viitor.
„Apelam in primul rand la intelegerea clientilor nostri, pe care ii sfatuim sa evite situatiile neplacute enumerate mai sus, cu atat mai mult cu cat acestia vor fi nevoiti sa suporte si cheltuielile judiciare, inclusiv cele de executare silita”, a declarat directorul societatii de termoficare, Florin Sandu.
In acest moment Modern Calor are de recuperat de la beneficiarii casnici 6,9 milioane de lei, din care 4,4 milioane reprezinta valoarea facturilor mai vechi de trei luni.