Home Actualitate Noul director de la Urban Serv si-a anuntat prioritatile. VEZI care e...

Noul director de la Urban Serv si-a anuntat prioritatile. VEZI care e planul lui de „bataie”

liviu toma

De la 1 octombrie 2012, Liviu Toma este noul director general al SC Urban Serv SA, in locului Gheorghe Pricopi, care, in prezent, ocupa functia de director tehnic in cadrul aceleiasi institutii. Fostul consilier local Simion Drelciuc a devenit director adjunct, iar Viorel Negru, consilier pe probleme de relatii cu presa.

La inceput de drum, noul director al Urban Serv, Liviu Toma, a pregatit si o lista cu prioritati pentru institutia manageriata de el.

Serviciile de colectare a deseurilor
In prezent, Urban Serv are incheiat un contract de concesiune pentru serviciile de colectare, transport si neutralizare a deseurilor cu Primaria municipiului Botosani. Contract care este valabil pana in anul 2018. De aceea, pentru a nu pierde aceasta activitate, Liviu Toma isi propune sa participe la licitatia organizata de Consiliul Judetean Botosani pentru colectarea si transportul deseurilor. Participarea la licitatie se va face prin Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara (A.D.I.) Ecoproces. Insa, pentru participarea la licitatie, societatea de salubritate va avea nevoie de a obtine cat mai repede licenta de la ANRSC.
Un atuu pentru Urban Serv este deschiderea depozitului ecologic construit la Stauceni, in cadrul Sistemului Integrat de Management.
„Daca reusim, inca din prima licitatie, sa obtinem un contract de gestionare ca operator zonal, mai tarziu vom putea primi licenta finala”, a explicat directorul Toma.
In cadrul acestei activitati se are in vedere si lansarea unei campanii de educare a populatiei pe tema colectarii selective a deseurilor.
„In general, constat ca populatia este bine intentionata, dar, efectiv, nu stie in ce consta colectarea selectiva a deseurilor. Vom fi nevoiti sa ne adaptam noilor cerinte pentru ca altfel toate costurile pentru selectarea deseurilor se vor regasi in taxele pe care le platim. Daca selectarea nu este facuta din start de populatie, societatea care se ocupa de colectarea deseurilor, va trebui sa aloce fonduri pentru aceste servicii”, a adaugat Liviu Toma.

Mai multe servicii
Directorul Toma are in vedere si o extindere a domeniului activitatii Urban Serv. In acest sens, se are in vedere dezvoltarea unor formatii, ateliere care deja exista, dar care functioneaza numai pentru nevoile interne. Este vorba de lucrari de amenajari interioare, instalatii in constructie, tamplarie, mecanica auto, tinichigerie, vulcanizare si spalatorie pentru autovehicule.
„In acest moment societatea dispune de cateva ateliere, unde lucreaza cate doi-trei oameni. Ca idee, noi vrem sa extindem activitatea acestora. Adica, daca vine o persoana si cauta o societate pentru demolare, noi putem executa aceasta lucrare, contracost. Bineinteles la un tarif mai mic”, a explicat directorul Urban Serv.
Un alt exemplu dat de Liviu Toma este si costul mare pe care il plateste Primaria Municipiului Botosani catre scoli pentru verificarea si intretinerea centralelor. Pentru a diminua costurile pentru aceste servicii, Urban Serv poate veni cu tarife mult mai mici pentru ca deja dispune de angajati specializati in acest domeniu.
„Eu am autorizatie de la ISCIR ca persoana care raspunde pentru lucrarile de verificare si intretinere a centralelor. Iar cei care se ocupa de executarea lucrarilor trebuie doar instruiti in acest sens. Costurile sunt foarte mici in comparatie cu platile care se fac catre societatile particulare pentru astfel de lucrari, care sunt foarte mari”, a mai precizat Toma.

Problema cimitirelor
Legat de extinderea celor doua cimitire, directorul Toma a declarat ca variante de extindere a acestora sunt, numai daca se vrea. La cimitirul Pacea, de exemplu, se poate extinde fara a se desfiinta terenul de fotbal de alaturi.
„Tehnic se poate merge cu extinderea pe acea vale pentru ca acum terenul nu mai este asa de abrupt. In plus, noi vom planta cativa copacei pentru a impiedica alunecarea terenului. In plus, mai avem si aleea de langa Hand of Help. Acolo, in primavara, vom planta si acolo copacei pentru a realiza o «perdea» de verdeata intre cimitir si cladirea acelei fundatii”, a precizat directorul Urban Serv.
Liviu Toma are in vedere administrarea informatizata a tuturor parcelelor din cadrul cimitirelor. Astfel se va putea avea o situatie exacta a terenului disponibil pentru morminte, dar si o situatie a platilor pentru concesiune.
„Nu vom reusi sa gestionam suta la suta aceste parcele. Sa zic ca vreo 5% nu vom reusi sa contabilizam, dar intr-un timp scurt vom reusi sa acoperim total. Este un proiect care se va putea realiza in totalitate in trei-patru ani”, a adaugat Toma.

Extinderea Pietei Centrale
Prin deschiderea parcarii subterane si supraterane se va realiza problema autovehiculelor din zona. Acest lucru da posibilitatea de extindere a Pietei Centrale in zona Comaliment.
„Ne dorim un contract de investitii in piete, printre care si extinderea Pietei Centrale in zona Comaliment. Iar acest lucru se va putea doar cu fonduri proprii. De aceea, ne vom opri si asupra incasarilor. Nu neaparat ne gandim sa marim chiriile, dar sa nu iesim nici in pierdere”, a declarat directorul Urban Serv.
Legat de tarife pentru inchirierea tarabelor, acestea vor fi indexate la rata inflatiei.
Totodata, se vor lua masuri ca toti comerciantii din piete sa puna intr-un loc vizibil toate datele de identificare: certificat de producator in copie, chitanta pentru chirie si, dupa caz, bonul din ziua respectiva.

1 COMMENT

  1. Mult succes in planul prioritatilor. Personal, ma bucura extinderea Pietii Centrale. Sunt multe de facut pentru Botosani.

Comments are closed.

Exit mobile version