Dupa decizia luata in Consiliul de Administratie al Nova Apaserv privind externalizarea unor servicii, printre care si cel comercial, unii clienti si-au exprimat ingrijorarea privind o posibila crestere a pretului apei.
De asemenea exista temerea ca pana la urma, contorizarea individuala, la care, de ceva vreme tot amintesc sefii CJ, ar putea pune la alte cheltuieli locatarii.
Cu cateva zile in urma, sefii Consiliului Judetean dadeau asigurari ca pretul apei va fi „tinut in frau” in continuare de CJ si ca firma care se va angaja sa realizeze contorizarea individuala o va face pe banii ei, insa chiar in aceste conditii temerile clientilor Nova Apaserv nu au fost spulberate in totalitate.
„De la vorbe la fapte e cale lunga, o stie de acum fiecare roman. Daca va fi precizat clar in contract sa se faca de catre firma contorizarea, fara sa platim noi contoarele, ar fi bine. Daca nu, va fi o problema. Pentru ca fiecare are in apartament alte aparate din astea pe care a dat bani. Ce facem cu apometrele astea? Unde mai pui ca am dat bani, recent, si le-am verificat. Daca nu vom fi pusi la plata contoarelor si a lucrarilor pentru montarea lor, eu sunt de acord. E bine sa se termine odata cu hotia asta, in care unii nu platesc apa consumata si prin nesimtirea lor le umfla facturile vecinilor buni platnici”, a declarat Alexandru V., unul dintre clientii care priveste cu oarecare neincredere spre decizia de trecere in administrare privata a unor servicii din cadrul operatorului de apa.
De fapt, indoielile pe care le au multi dintre clientii Nova Apaserv in privinta modului in care le va afecta buzunarele aceasta externalizare porneste de la faptul ca nu sunt putine cazurile in care managementul privat a dus la cresterea costurilor serviciilor. Alteori, externalizarea nici nu a putut fi realizata din cauza ca ar fi insemnat costuri mai mari. Sa nu uitam ca timp de cativa ani s-a tot vorbit de externalizarea unor servicii de la Spitalul Judetean, spalatoria si bucataria, dar intentia nu a putut si materializata.
Sefii CJ spun insa ca este cu totul altceva in cazul operatorului de apa, care ar putea fi pe profit daca toti clientii si-ar achita ceea ce consuma. Ei vin si cu exemple de reusita a unor externalizari de servicii.
„Externalizarea serviciului juridic s-a dovedit a fi benefica. Pana acum s-au castigat toate procesele”, a declarat Florin Turcanu, presedintele Consiliului Judetean.
„Sa faca ce stiu ei ca este mai bine, dar sa nu platim nu stiu ce costuri in plus. In zilele pe care le traim nu mai suporta omul de rand inca o cheltuiala pe langa ce are. Si sa ne garanteze ca nu scumpesc apa, dupa ce fac lucrarile, ca sa-si recupereze banii. Eu, sincer, am temeri ca tot noi vom suporta cheltuielile pe care le vor face ei cu noua contorizare. Sa dea Dumnezeu sa ma insel”, este si opinia Mariei P., o alta persoana care nu crediteaza cu mare incredere schimbarile care urmeaza sa apara in functionarea societatii Nova Apaserv.
Potrivit deciziei luate, saptamana trecuta, in Consiliul de Administratie al Nova Apaserv, ar urma sa fie externalizate, cat de curand, mai multe servicii din cadrul operatorului de apa. Este vorba de serviciile: comercial, contabilitate, resurse umane si interventie la reteaua de apa si canalizare. Aceasta decizie deschide calea unor disponibilizari. Vreo 300 de oameni ar putea sa-si piarda posturile la operatorul de apa. Este adevarat ca de multi dintre ei ar putea sa aiba nevoie societatile care vor prelua serviciile in urma externalizarii.