Critici aspre la adresa managerului de la URBAN SERV! Managementul defectuos deschide calea disponibilizarilor in aceasta societate subordonata Consiliului Local. Si directorii altor doua societati din subordinea CL, criticati din cauza managementului lipsit de viziune.
Directorul societatii Urban Serv, Simion Drelciuc, a fost nevoit luni, in sedinta extraordinara a CL Botosani, sa inghita cu noduri criticile primarului Catalin Flutur. Societatea pe care o conduce Drelciuc a suferit cateva esecuri importante sub managementul acestuia. Primarul i-a etichetat managementul: lipsit de viziune! Situatie care se potriveste si altor societati subordonate CL, cum este Eltrans sau Modern Calor, a mai subliniat primarul Catalin Flutur.
Discutia privind activitatea unor sefi de societati subordonate Consiliului Local a avut loc in sedinta de luni, unul din punctele de pe ordinea de zi fiind prelungirea contractelor de mandat pentru membrii Consiliilor de Administratie de la Urban Serv, dar si de la Modern Calor, pana la organizarea concursului de selectie a noului consiliu. Este vorba de o prelungire de patru luni.
Primarul a adus in atentie, in acest context, faptul ca pentru directorul Drelciuc urmeaza o sarcina grea, sa le explice oamenilor care si-ar putea pierde locurile de munca de ce s-a ajuns in aceasta situatie. Sa le explice de ce s-au pierdut licitatii, de ce este societatea „pe chituci”. Primarul i-a mai reprosat directorului Drelciuc si faptul ca desi a expirat contractul Consiliului de Administratie de cateva zile, in aceasta perioada nu a facut vreun demers sa convoace AGA, asa cum era legal sa se procedeze.
„Nu am putut sa facem AGA mica si stim prea bine cu totii de ce. V-ati facut concedii si nu ati mai avut timp si de societate, cum nu ati avut timp nici pana acum. Domnule director, societatea dvs. este pe chituci, la fel ca Modern Calor si Eltrans. Ati ratat doua licitatii importante. Singurul criteriu de performanta la care faceti mereu referire, si dvs. si Modern Calor, este ca aveti profit. Este un cumul de criterii de performanta. Sa le explicati oamenilor pe care o sa trebuiasca sa ii dati afara ca ati pierdut groapa de gunoi si sunteti pe locul doi la carat gunoiul. Gunoiul era perla coroanei. Sa le explicati oamenilor de ce vor pleca acasa… In momentul in care nu mai administram groapa de gunoi din municipiu, o parte din personal pleaca acasa, nu? Cand nu vom mai putea transporta gunoiul din municipiu, cei de pe masini pleaca acasa. Acesta este managementul “performant“ de la Urban Serv”, a spus Catalin Flutur, edilul sef al municipiului Botosani.
„Problema este dureroasa”, spune si Drelciuc
Drelciuc a recunoscut ca „problema este dureroasa”, dar si-a aratat supararea pentru „acuzatiile grave”, incercand sa vina cu justificari pentru pierderea unui important contract, cel ce tine de groapa de gunoi. A sustinut ca nu putea veni la licitatie cu tarife mai mici. „Nu puteam sa imi asum ca manager sa ma duc cu un tarif cu care sa bag societatea in…”. Au putut insa altii sa vina cu tarife care sa ii ia de sub nas societatii Urban Serv un important contract.
Primarul a atras atentia ca si alte doua societati subordonate CL au probleme de management care ar putea sa le afecteze activitatea pe viitor. Este concluzia unei analize facute privind activitatea la Eltrans si Modern Calor.
„La Modern Calor a scazut productia vanduta de gigacalorie. Se traieste acolo din vanzarea de energie electrica, prin proiectul mare pe care l-am facut, si din subventia oferita de municipalitate… Este o lipsa de viziune pe viitor la ceea ce se intampla”, a mai spus primarul Flutur.
La Eltrans este problema unei parti a personalului, ce se va intampla cu personalul care lucreaza pe tramvaie, la momentul inceperii reabilitarii caii de rulare. Cel mai probabil lucrarea va dura un an.
Asadar, se intrevad posibile disponibilizari. Cum vor raspunde, insa, directorii care au manageriat activitatea societatilor respective? In ce priveste o posibila schimbare a lor, Catalin Flutur a aratat: „Nu este apanajul primarului”.