In urma acestui accident de avion si-au pierdut viata pilotul Adrian Iovan si tanara studenta Aura Ion.
Adrian Iovan si Razvan Petrescu au facut schimb de locuri in momentul in care avionul era in aer, potrivit unor rezultate preliminare ale anchetei, citate de Romania TV. Asadar, atunci cand avionul s-a prabusit, la mansa era copilotul Razvan Petrescu.
In acest caz, daca procurorii vor stabili ca accidentul s-a produs dintr-o eroare umana, cel tras la raspundere va fi tanarul Petrescu.
Potrivit unor surse judiciare, copilotul le-ar fi declarat procurorilor ca, dupa prabusire, el si ceilalti pasageri au incercat sa il mute pe Adrian Iovan pe locul din stanga, unde se aflase Razvan Petrescu.
Schimbul de mansa a fost facut fara ca turnul de control al ROMATSA sa fie anuntat si fara ca acest lucru sa fie trecut in fisa de lucru, asa cum prevede legea.
Echipa de procurori a Sectiei parchetelor militare a audiat, in perioada 20 februarie – 5 martie, un numar de 50 de persoane, reprezentand persoane vatamate si parti civile, controlori de trafic aerian, persoane din cadrul Scolii Superioare de Aviatie Civila, persoane din cadrul MAI si MApN. Audierile s-au desfasurat concomitent la Bucuresti, cat si pe raza judetelor Alba, Cluj, Mures si Bihor.
Procurorii din cadrul Parchetului Curtii de Apel Alba Iulia, care cerceteaza cazul, au inceput urmarirea penala pentru incalcarea de catre personalul aeronautic civil a indatoririlor de serviciu sau neindeplinirea lor si vatamare corporala din culpa, a anuntat Parchetul Curtii de Apel Alba Iulia.
Adrian Iovan si o studenta si-au pierdut viata dupa ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul caruia se afla un echipaj medical s-a prabusit, pe 20 ianuarie, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba.
La bord se aflau patru medici – Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Elias, Catalin Pivniceru de la Spitalul „Sf. Maria” si Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beius, judetul Bihor -, o studenta si doi membri ai echipajului de zbor – pilotul Adrian Iovan si copilotul Razvan Petrescu.
Indiferent de cine era la man??, pilotul Iovan Adrian nu trebuia s? decoleze, acesta înainte de zbor nici m?car nu a luat la cuno?tin?? despre prognozele meteo f?când doar sarcinile elementare. Acest lucru nu îl spun eu ci un profesor universitar (Octavian Thor Pletter – UPB) care l-a cunoscut personal pe Adrian Iovan. Acum se încearc? cumva simularea tragi-comediei ? ?i apropo va fi cam greu inculparea copilotului, având în vedere faptul c? Adrian Iovan r?spundea de comanda zborului. Indiferent de ce schimb?ri de locuri ar fi f?cut ei, Iovan a fost g?sit cu mâna pe man?? de c?tre salvatori (cei 3 mo?i).
Investiga?i documentele de deplasare ?i permisiunile de decolare/zbor.