REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2015. Este momentul adevarului. Absolventii de gimnaziu afla nota de la cel mai important examen pe care l-au sustinut pana acum. Notele vor fi afisate pe 26 iunie.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2015.Mai intai, rezultatele se vor afisa la avizierul scolii, iar apoi pe site-ul inspectoratului, pe EDU.RO.
Potrivit ordinului ministrului Educatiei privind organizarea si desfasurarea EVALUARII NATIONALE pentru absolventii clasei a VIII-a, candidatul poate solicita comisiei judetene sa vada lucrarea proprie numai dupa afisarea rezultatelor finale dupa contestatii.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2015. In aceeasi zi cu afisarea notelor, elevii nemultumiti de rezultate vor putea depune contestatii.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA. Candidatul poate solicita comisiei judetene sa vada lucrarea proprie numai dupa afisarea rezultatelor finale dupa contestatii. Art. 5. (1) Candidatul major și parintii/reprezentantii legali ai candidatului minor pot solicita comisiei judetene/a municipiului Bucuresti de organizare a Evaluarii Nationale sa vada lucrarea/lucrarile proprie/proprii a/ale propriului copil numai dupa afisarea rezultatelor finale dupa contestatii. La vizualizarea lucrarii/lucrarilor, candidatul minor trebuie sa fie insotit obligatoriu de un parinte/reprezentant legal.
Solicitarea de vizualizare, mentionata la alin. (1), nu poate conduce la reevaluarea și/sau modificarea notelor acordate lucrarii/lucrarilor. (3) Cu exceptia candidatului sau a parintilor/reprezentantilor legali ai acestuia, pot solicita sa vada lucrarea/lucrarile doar membrii comisiei judetene/a municipiului Bucuresti de organizare a evaluarii nationale sau ai Comisiei Nationale de Organizare a Evaluarii Nationale, in scopul reevaluarii acesteia/acestora, conform prevederilor art.6, punctul (10) și ale art.9, punctul (25) din Metodologia de organizare si desfasurare a evaluarii nationale pentru elevii clasei a VIII-a in anul școlar 2010- 2011, mentionata la art. 2.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2015
26 iunie 2015 – Afisarea rezultatelor (pana la ora 16)
26 iunie 2015 – Depunerea contestatiilor (orele 16 – 20)
27 -29 iunie 2015 – Rezolvarea contestatiilor
30 iunie 2015 – Afisarea rezultatelor finale dupa contestatii
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2015
Admiterea in liceu
Admiterea in liceu se face prin repartizare computerizata, dupa ce elevii sustin, la finalul clasei a VIII-a, testele scrise de la Evaluarea Nationala, la limba romana, matematica si limba materna. Media de admitere in liceu se calculeaza ca medie ponderata intre media de la Evaluarea Nationala (75 la suta) si media notelor din gimnaziu (25 la suta). Pentru admiterea in liceu nu este necesara o medie minima.
Repartizarea computerizata in licee are loc in trei etape.
In prima etapa de admitere se pot inscrie candidatii din seria curenta, precum si cei din seriile anterioare care nu implinesc 18 ani pana la data inceperii cursurilor anului scolar 2014-2015.
In a doua etapa se pot inscrie candidatii care nu au participat la prima repartizare si cei care au ramas nerepartizati.
In etapa a treia se inscriu elevii care nu au participat la nicio repartizare, care nu au fost repartizati in etapele anterioare, care nu s-au inscris in perioada prevazuta de metodologie sau care si-au incheiat situatia scolara mai tarziu.
REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2015
Matematica
Subiectele pentru Evaluarea Nationala pentru absolventii clasei a VIII-a evalueaza competentele formate/dezvoltate pe parcursul invatamantului gimnazial și se elaboreaza in baza prezentei programe.
Examenul la matematica are in vedere:
1. Identificarea unor date si relatii matematice si corelarea lor in functie de contextul in care au fost definite
2. Prelucrarea datelor de tip cantitativ, calitativ, structural, contextual cuprinse in enunturi matematice
3. Utilizarea algoritmilor si a conceptelor matematice pentru caracterizarea locala sau globala a unei situatii concrete
4. Exprimarea caracteristicilor matematice cantitative sau calitative ale unei situatii concrete si a algoritmilor de prelucrare a acestora
5. Analizarea si interpretarea caracteristicilor matematice ale unei situatii-problema
6. Modelarea matematica a unor contexte problematice variate, prin integrarea cunostintelor din diferite domenii
LIMBA si LITERATURA ROMANA
Deoarece competentele de evaluat sunt ansambluri de cunostinte, deprinderi si atitudini formate in clasele a V-a – a VIII-a, subiectele pentru evaluarea nationala vor evalua atat competentele specifice si continuturile asociate acestora, cat si continuturile din programele scolare actualizate pentru clasele a V-a – a VII-a.
Prin evaluarea nationala la Limba si Literatura Romana, in evaluarea unitatilor de continut care privesc domeniul limba romana (Elemente de constructie a comunicarii), se are in vedere viziunea comunicativ-pragmatica, abordarea functionala si aplicativa a elementelor de constructie a comunicarii, cu accent pe identificarea rolului acestora in construirea mesajelor si pe utilizarea lor corecta si adecvata in propria exprimare scrisa. Sarcinile de lucru vizeaza exercitii de tip analitic (de recunoastere, de grupare, de motivare, de descriere, de diferentiere) si de tip sintetic (de modificare, de completare, de exemplificare, de constructie), de subliniere a valorilor stilistice si de evidentiere a aspectelor ortografice si de punctuatie, in situatiile care impun o asemenea abordare.
In evaluarea unitatilor de continut ale domeniului lectura, sarcinile de lucru implica cerinte care privesc intelegerea unui text dat, literar sau nonliterar (identificarea ideilor principale, a unor trasaturi generale si particulare ale textului si exprimarea unui punct de vedere asupra acestora etc.), precum si redactarea de catre elev a unor compuneri vizand scrierea despre un text literar sau nonliterar (rezumat, caracterizare de personaj, comentarea sumara a unor secvente, identificarea ideilor principale, exprimarea unui punct de vedere privind ideile sau structurarea textului etc.).
De asemenea, sarcinile de lucru vor avea in vedere evaluarea competentelor de redactare a unor texte argumentative (exprimarea argumentata a unui punct de vedere privind textul studiat sau la prima vedere, motivarea apartenentei la un gen literar sau la o specie literara), reflexive si imaginative (compuneri care presupun exprimarea propriilor sentimente, evidentierea trasaturilor unui obiect intr-o descriere, scurte naratiuni, continuarea logica a unor dialoguri etc.)
Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.
Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.
Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.