Chiar daca nu au fost finalizate, CNADNR a semnat contracte de deszapezire.
Drumarii din partea de vest a tarii se pot lauda ca in acest an nu au inchis nicio sosea din cauza nametilor. Motivul: a nins foarte putin. Cu toate acestea, suma de bani bugetata pentru asa ceva este impresionanta.
Compania Nationala Drumuri (CNADNR) a reusit marea performanta de a semna contracte de deszapezire pe tronsoane care nu au fost date in exploatare in vestul tarii.
Corpul de control al premierului a fost sesizat si trebuie sa stabileasca cum s-a ajuns in aceasta situatie ridicola.
De exemplu, pentru deszapezirea autostrazii care leaga localitatea Dumbrava de Pecica statul a alocat 6 milioane de euro. Contractul este semnat pentru 112 km, cat are soseaua pe hartie, desi se circula doar pe 68.
„S-a facut deszapezire si pe bucata care nu e construita? Cum sa se faca asa ceva? Doamne fereste! Nu, cei care fac la noi deszapeziri sunt ok. Mai bine sunati la regionala”, a declarat Sorin Ghihor, responsabil deszapezire CNADNR, pentru Stirile ProTV.
Si cei care au castigat contractul sustin ca vor primi de la stat doar cat au deszapezit in realitate.
CNADNR a scos la licitatie in noiembrie tot segmentul de autostrada, desi era evident ca nu are cum fie gata intr-o luna.
Tronsonul de autostrada dintre Pecica si Arad este departe de a fi finalizat. Autoritatile spun ca s-au turnat asfalt pe 80 la suta din distanta, dar se vede cu ochiul liber ca va trece multa vreme pana cand traficul va fi deschis.
Ca sa afle daca CNADNR a deszapezit doar pe hartie autostrazile, ministrul Dan Sova a solicitat un control.
Potrivit ministrului marilor Proiecte, un control intern nu a depistat deocamdata nicio neregula.