Un PSIHOLOG CRITICA dur reactia PATRIARHULUI DANIEL: “Este dovada de PRIMITIVISM… ”

Presedintele Asociatiei Sanatate Mintala pentru Calitatea Vietii, psihologul Dan Ivanescu critica dur declaratia Patriarhului Daniel, conform careia psihologia, impreuna cu magia, vrajitoria si satanismul sunt pericole pentru societatea contemporana si ii cere sa adreseze scuze publice tuturor psihologilor din Romania.

“Declaratia Patriarhului vine intr-un context social foarte sensibil si este o dovada de primitivism din partea domniei sale sa pui pe acelasi palier psihologia cu magia, vrajitoria si satanismul. Este cu atat mai strigatoare la cer aceasta declaratie, cu cat psihologia este o stiinta foarte respectata peste tot pe planeta, care acorda premii internationale si organizeaza conferinte si congrese nationale si internationale, iar facultatile de psihologie scot anual foarte multi specialisti de care societatea are nevoie. Nu pot cataloga aceasta declaratie decat in sensul primitivismului si ii cer Patriarhului sa adreseze scuze breslei din care fac parte, deoarece nu merita acest tratament gratuit. Psihologii nu au fost niciodata in razboi cu biserica, dimpotriva”, declara psihologul Dan Ivanescu.

Totodata, presedintele Asociatiei Sanatate Mintala pentru Calitatea Vietii reaminteste Patriarhului ca domnia sa reprezinta cel mai bun exponat al conceptiei individualist-materialista despre viata, iar acest lucru il demonstreaza la fiecare aparitie publica, prin modul opulent de a se imbraca, prin masina foarte scumpa pe care o conduce si prin toate beneficiile oferite de statul roman.

“Aceste beneficii de care se bucura Preafericitul Daniel sunt platite din banii contribuabililor romani, printre care se numara si psihologii. Consider ca este un gest ipocrit sa compari o stiinta recunoscuta peste tot pe planeta cu satanismul, magia si vrajitoria, dar in acelasi timp sa te bucuri de banii pe care ii produce aceasta stiinta in economia de piata”, afirma psihologul Dan Ivanescu.

Cu toate acestea, specialistul considera ca declaratia Patriarhului nu ar trebui extrapolata la nivel de Biserica Ortodoxa Romana, chiar daca domnia sa este seful acestei institutii si subliniaza ca, in decursul carierei de psiholog, a colaborat si colaboreaza foarte bine cu preoti cu har, care isi ajuta semenii atat cat pot ei de bine, in orice conditie si in orice loc, nu doar in cadrul bisericii.

“Acest mod primitiv de a duce in derizoriu o breasla profesionala respectata nu trebuie sa il atribuim si altor preoti. Ar fi incorect din partea noastra. A fost gafa domniei sale si doar domnia sa trebuie sa raspunda de ea. Lucrez de multi ani cu preoti, intotdeauna am considerat ca neajunsurile psihologiei pot fi suplinite de sfaturile preotilor si viceversa, iar relatia intre biserica si psihologi ar trebui sa fie una stransa, cordiala, al carei obiectiv principal este ajutorarea oamenilor si cresterea calitatii vietii din toate punctele de vedere”, conchide psihologul Dan Ivanescu, presedintele Asociatiei Sanatate Mintala pentru Calitatea Vietii.