Sa facem un PROFIL competential al PROFESORULUI: ce trebuie SA STIE, SA POATA, SA VREA pentru a fi un PROFESOR PROFESIONIST!

Federatia Coalitia pentru Educatie a primit peste 100 de depozitii privind formarea initiala a cadrelor didactice, o treime dintre acestea fiind sustinute in cadrul audierii publice organizate in data de 21 aprilie, la Biblioteca Nationala a Romaniei din Bucuresti.

Reprezentanti ai mediului academic, institutii publice – Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Administratia Prezidentiala -, cadre didactice, organizatii sindicale, organizatii neguvernamentale si lideri de opinie au fost prezenti la intalnire. Toate punctele de vedere transmise pot fi consultate aici: www.coalitiaedu.ro/audiere-publica/opiniile-participantilor/.
 
„Calitatea resurselor umane este o prioritate pentru noi si, de aceea, Coalitia pentru Educatie a organizat aceasta audiere publica, care a starnit controverse si multa pasiune din partea celor prezenti. Multumim tuturor celor care s-au implicat si ne-au transmis punctele lor de vedere privind formarea initiala a profesorilor si, in special, celor care au facut efortul de a fi prezenti la audierea publica din data de 21 aprilie”, a declarat Daniela Visoianu, presedinta Coalitiei pentru Educatie. 
 
“Am ales acest format de audiere publica, practicat la nivel international, pentru ca incurajeaza toate partile co-interesate sa-si exprime punctele de vedere, intr-un cadru sigur, deschis. O comisie, din care fac parte 10 experti, va analiza toate depozitiile transmise, le va sintetiza si va formula concluziile procesului de audiere intr-un raport ce va fi lansat public in a doua jumatate a lunii iunie”, a adaugat reprezentanta Coalitiei.
 
Tema abordata in cadrul dezbaterii a fost: “Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I + II): ce tip de formare initiala va creste calitatea in sistemul de invatamant din Romania? Doriti sa propuneti o alta optiune?”. 
 
Pentru a asigura transparenta audierilor, sedinta din 21 a fost transmisa in direct, iar inregistrarea poate fi urmarita aici: www.privesc.eu/Arhiva/66726/Audiere-Publica–Formarea-initiala-a-profesorilor. 
 
In plus, evenimentul a fost inscris in calendarul de activitati organizate sub egida Dezbaterii Nationale pentru Educatie si Cercetare – Romania Educata. La finalul sedintei, membrii Comisiei de experti si-au exprimat propriile reflectii asupra evenimentului. 
 
“Am vazut o varietate de opinii expuse, multa consistenta, multa pasiune in pozitiile exprimate. Titlul audierii publice, lansat ca o balanta, in care sa cantarim doua pozitii adverse, a fost, de fapt, invitatia sa gandim impreuna solutii mai bune pentru o calitate reala, adusa in contemporaneitate Avem, in sistemul nostru de invatamant, o traditie a unei practici profunde, serioase, avem si o traditie a interdisciplinaritatii si a specializarilor multiple. Ne putem raporta la traditiile sistemului romanesc de invatamant, pentru a construi acum ceva adaptat necesitatilor de astazi”, a afirmat prof. dr. Florence Mihaela Singer, Universitatea Petrol-Gaze, Ploiesti. 
 
Studiile arata ca, pentru un invatamant de calitate, trebuie sa avem profesori de calitate. Conform unui raport care a inclus 5000 de scoli din Romania, „capacitatea cadrului didactic de a obtine rezultate ale invatarii si capacitatea cadrului didactic de a sigura starea de bine a copilului au scorurile cele mai mici”. 
 
„Trebuie sa pornim de la nevoile existente ale sistemului, nevoile de educatie exprimate de societate si m-as referi aici la opinia publica, la angajatori, la toti cei care beneficiaza de pe urma educatiei. De fapt, noi toti, pe baza acestora, sa facem un profil competential al profesorului: ce trebuie sa stie, sa poata, sa vrea profesorul pentru a fi un profesor profesionist!”, a adaugat dr. Serban Iosifescu, presedintele A.R.A.C.I.P.
 
„Plec cu mai multe intrebari decat cu raspunsuri, ceea ce inseamna ca a fost o intalnire foarte productiva”, a spus prof. univ. dr. Lazar Vlasceanu, Universitatea Bucuresti. Domnia sa a atras atentia asupra faptului ca multe tari europene reflecteaza foarte atent asupra modului in care trebuie sa inoveze, sa reorganizeze sistemul de formare al personalului didactic pentru ca traim intr-o alta lume.
 
“Cineva vorbea mai devreme de epoca lui Spiru Haret, dezvoltata cand aveam in Romania 80% analfabetism si trebuia sa dezvoltam un invatamant primar in mediul rural. Acum computerele au venit peste noi, educatia timpurie a copiilor se face cu tableta. Este o alta lume!”, a spus prof. univ. dr. Lazar Vlasceanu, Universitatea Bucuresti. 
 
Traim intr-o perioada in care trebuie sa experimentam, sa probam care dintre solutiile deja consacrate merita pastrate, care trebuie sa fie schimbate in mod fundamental sau inlaturate si care sunt elementele noi de introdus.
 
Fondata in iunie 2015, Coalitia pentru Educatie isi propune sa coaguleze energii si resurse pentru a sustine dezvoltarea scolii in care fiecare vrea si poate sa isi implineasca potentialul. Audierea publica face parte din proiectul de formare si dezvoltare a Coalitiei pentru Educatie, finantat prin granturile SEE 2009 – 2014, in cadrul Fondului ONG in Romania. Proiectul este sustinut de catre Asociatia C4C – Communication for Community, Asociatia Romana de Dezbateri, Oratorie si Retorica si Institutul pentru Dezvoltarea Evaluarii in Educatie (IDEE).  
 
Audierea publica a fost organizata in parteneriat cu Biblioteca Nationala a Romaniei, Radio Romania Actualitati si www.privesc.eu.      
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.