Filtrul de particule – dpf – a devenit usor usor cea mai cunoscuta piesa de la o masina diesel. De ce? Pentru ca este piesa care pune cele mai mari probleme.
Filtrul de particule – dpf – a devenit usor usor cea mai cunoscuta piesa de la o masina diesel. De ce? Pentru ca este piesa care pune cele mai mari probleme si cand aceste probleme apar, costurile sunt destul de mari. Este important ca un posesor de masina diesel sa stie cum sa intretina filtrul, cum sa faca regenerarea lui, cand si cum sa il curete si mai ales, sa stie ce durata de viata are un filtru de particule. Nu ai vrea sa cumperi o masina diesel la 250.000 de km daca filtrul de particule ar tine 300.000, nu?
Un DPF, filtrul de particule, este gandit sa curete funinginea care rezulta in urma procesului de ardere al combustibilului in motor. La un moment dat, dpf-ul se va infunda atat de tare incat masina nu va mai putea merge, nici macar nu va mai porni.
Care este durata de viata a unui filtru de particule – dpf?
Noi recomandam tuturor posesorilor de masini diesel sa faca o curatare a filtrului la fiecare 100.000 – 150.000 de km. In conditiile in care filtrul dar si masina este intretinuta, durata de viata a dpf-ului va sari de 350.000 – 400.000 de km.
Problema reala apare ca putini soferi permit masinii sa intre in regenerare si mult mai putini il curata sau folosesc aditivi pentru a ii usura munca.Majoritatea factorilor sunt foarte situationali, ceea ce face imposibil sa spunem cu adevarat cat va dura orice DPF.
Ce ar trebui sa faci pentru a intretine corect un filtru de particule?
– ofera-i masinii conditiile necesare pentru a intra in regenerare;
– foloseste doar motorina din surse sigure;
– foloseste aditivi pentru DPF din cand in cand;
– curata-l mecanic cand este strict necesar.
Daca mergi cu masina mai mult in oras va fi greu ca masina sa aiba toate conditiile pentru a intra in regenerare a filtrului. Astfel, daca mergi numai in oras cu masina nu te astepta ca dpf-ul sa tina 350.000 de km. Daca insa mergi cu masina mai mult in afara orasului si poti merge si mai turat cu ea, in aceasta situatie viata dpf-ului va creste considerabil.
Un DPF caruia i se permite sa intre in mod regulat in regenerare va arde funinginea mai des, in timp ce un DPF care nu este bine intretinut, va trebui inlocuit intr-un ritm mai rapid.
Curatarea regulata va prelungi performanta masinii si durata de viata a DPF-ului si nu numai
Indiferent de cum isi face regenerarea masina, un dpf trebuie intretinut constant si curatat la o perioada mai mare de timp. Trebuie sa ai grija sa verifici regulat sistemul de emisii al masinii si sa ai grija sa folosesti motorina de calitate si aditivi. Astfel, o sa cresti durata de viata a filtrului si vei conduce o masina intr-o stare mult mai buna.
Regenerarea este eficienta, DAR nu curata absolut toate particulele
Multi oameni cred ca regenerarea este singura modalitate de a curata DPF. Acest lucru se datoreaza in mare parte faptului ca, de cand legile legate de emisii au fost adoptate, toate noile modele de motoare diesel pot fi echipate, de obicei, cu un sistem Adblue sau cel putin cu un martor pe tabloul de bord, care ii anunta pe soferi ca masina va incepe procesul de regenerare.
Cu toate acestea, in timp ce regenerarea este o parte eficienta a sistemului de emisii diesel, acum stim ca nu arde toate particulele mari de funingine sau cenusa. Acesta este motivul pentru care DPF-urile trebuie curatate in functie de variabilele care va sunt specifice.