COVID-19 a schimbat comportamentul consumatorului si strategia de marketing

Marketingul a asistat la schimbari semnificative datorita modului in care COVID-19 a modificat comportamentul consumatorului, aducand noi strategii si idei care modifica probabil pe termen lung industria publicitatii.

Pe site-ul agentiei re7consulting.ro  poti remarca idei si concepte de marketing care tin cont de aceste schimbari in comportamentul consumatorilor. Orice demers in zona de marketing trebuie sa ia in considerare noi abordari pe masura ce evolueaza dorinta consumatorului. 

Concentrare pe elementele fundamentale

La fel ca in cazul oricarei crize, oamenii tind sa mearga in jos tinand cont de ierarhia de nevoi demostrata de Maslow, catre necesitatile de baza ale hranei si sigurantei. Din pacate, pandemia a diminuat nevoia de apartenenta la nivel superior. Drept urmare, consumatorii cauta ajutorul tehnologiei pentru a recastiga acel sentiment pierdut de comunitate si conectivitate.

Marcile care produc sau distribuie produse esentiale, in special cele referitoare la sanatate și siguranta, se afla intr-o pozitie buna acum si situatia va ramane asa mult dincolo de pandemie. Brandurile de lux si alte industrii afectate de limitari fizice si economice (beauty, calatorii, Horeca si turism in primul rand) ar trebui sa astepte o recuperare indelungata, din pacate. 

Munca de acasa

Pandemia COVID-19 a fortat lumea sa ramana in interior. Cei care traiesc singuri sunt provocati de solitudine, in timp ce familiile mai mari fac cu greu fata aglomeratiei. Consumatorii gatesc si mananca mai mult acasa decat oricând, ceea ce incurajeaza consumul de alimente si servicii de livrare, dar a creat daune pe termen lung, dacă nu permanent, pentru restaurante si localuri.

Calatoriile cu avionul s-au redus cu 90%, ceea ce a afectat serios turismul global, insa destinatiile de vacanta au simtit pe parcursul verii o revenire. De asemenea, consumatorii lucreaza mai mult acasa și fac mai multe proiecte practice de reconfigurare a locuintelor. O tendinta mai interesanta, desi posibil temporara, este comunicarea mai intensa pe retele sociale. Grupuri mici de familii si prieteni stau impreuna online si influenteaza comportamentul de cumparare.

Comunicatii la distanta si experiente virtuale

Avand in vedere că multe companii permit si chiar incurajeaza munca la domiciliu  si de la distanta, angajatii si angajatorii trebuie sa adopte tehnologii si procese de lucru schimbate. Zoom a fost un mare castigator in lumea videoconferințelor, dar si alte tehnologii conexe care faciliteaza comunicatiile online, intalnirile virtuale si evenimentele, se afla la mare cautare acum.

Transmisiile in direct inseamna deja noua normalitate in lumea evenimentelor, dar totusi evenimentele vor pastra un comportament hibrid pe masura ce lumea va reveni treptat la normal. 

Comertul electronic si migratia digitala

Multe firme au fost surprinse de pandemie si au fost fortate sa faca migratia digitala. Oricat de nefericitaar fi cauza, companiille vor beneficia pe termen lung de aceste actiuni. Fiecare agentie de marketing digital si-a reorganizat oferta de servicii de marketing pentru a raspunde acestei nevoi, oferind site-uri web de comert electronic la preturi accesibile, instruire si consultanta pentru companiile care au nevoie sa migreze rapid spre formula digitala.

Livrare de produse si servicii redusa si fara atingere

Deși o mare parte a activitatii a trecut in era digitala, exista inca o nevoie de interactiuni directe cu oamenii, in comerțul cu amanuntul. De la semnalizarea codului QR (ideal pentru meniuri), mesaje text, livrarea comenzilor, comerciantii cu amanuntul isi adapteaza serviciile pentru a indeplini noile standarde si asteptari in ceea ce priveste protejarea clientilor si asigurarea sigurantei consumatorilor si a angajatilor.

Specialistii in marketing trebuie sa ramana flexibili si atenti

Deci, ce inseamna toate aceste schimbari pentru specialistii in marketing? 

Interesul publicitar se muta de la exterior si tiparit la suportul digital, pentru inceput. Doar cel mai mare trafic si o buna adaptabilitate la mediul online vor suporta furtuna pandemica. Dintr-o perspectivă digitala, canalele cu cea mai mare crestere a consumului includ dispozitive mobile, social media si video, deci modifica-ti in mod corespunzator mixul media.

In legatura cu mesajele, consumatorii solicita marcilor sa se concentreze pe valoare, autenticitate, constientizare socială. Brandurile care comunica clar un sens ating interesul consumatorului si sunt proactive in ceea ce privește problemele sociale, vor genera o loialitate mai mare si vor minimiza impactul negativ al pandemiei.

Indiferent de industria in care activezi sau de nivelul de cunoștințe digitale, impactul asupra comportamentului consumatorilor se schimba si o mare parte din schimbare va fi permanenta. Acum e momentul sa te asiguri ca produsele, serviciile si planurile tale de marketing sunt adaptate la aceste schimbari si raman dinamice in timp.

LĂSAȚI UN MESAJ

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.