Cum să te protejezi de intemperii atunci când călătorești cu motocicleta

Dacă îți dorești mai multă protecție, atunci poți opta pentru un combinezon care protejează partea superioară a corpului, alături de picioare și brațe!

Luna mai este cunoscută, în rândul experților în meteorologie, drept cea mai instabilă lună a primăverii. Zilele ploioase și răcoroase se îmbină cu zilele nădușitoare, cu temperaturi care pot ajunge și chiar depăși treizeci de grade. În aceste condiții, este foarte important să ai la îndemână echipamente moto de protecție și, mai cu seamă, o geacă moto impermeabilă care să îți țină de cald și să te apere de ploaie.

Geaca moto și combinezonul

Geaca sau armura moto protejeaza corpul împotriva accidentelor, dar și împotriva vântului puternic, situațiilor meteo nefavorabile sau insectelor. Alege o geacă moto fixă, care să nu-ți restricționeze mișcările sau care să fie incomodă. Dacă îți dorești mai multă protecție, atunci poți opta pentru un combinezon care protejează partea superioară a corpului, alături de picioare și brațe.

Gecile moto cu airbag

Una dintre marile dileme ale motocicliştilor sunt gecile moto cu airbag. Gecile moto cu airbag sunt prezente deja de câţiva ani buni pe pieţele internaţionale. Introduse de curând şi în România, utilitatea acestora rămâne un subiect de controversă printre motociclişti, împărţindu-i pe aceştia în două tabere distincte, scrie agerpres.ro.
Dat fiind gradul de noutate a acestor tipuri de geci moto pe piaţa din România, cunoaşterea modului de funcţionare a acestora este foarte limitat.

Grad ridicat de protecţie

Adesea se pun intrebări de genul „se deschide singură in mers?”, „dacă uit să mă deconectez când cobor de pe motocicleta se activează?” sau „când cad şi geaca se umflă, voi fi precum o minge?” şi exemplele pot continua.

Întrebările find legitime, site-urile de profil au încercat să explice pe scurt de ce aceste geci moto ar trebui să echipeze cât mai mulţi motociclisti români şi care este motivul pentru care în ţările din Vestul Europei, Statele Unite sau Asia, cererea acestor geci depăşeste uneori capacitatea de producţie.

Un prim motiv este gradul superior de protecţie oferit de către gecile moto cu airbag. Gecile moto clasice, indiferent de notorietatea producatorului, nu conferă protecţie pentru zona gâtului, zona lombară sau a toracelui, aceste zone fiind complet expuse riscului de accident.

Prea puţin se stie faptul că un impact puternic asupra coloanei în zona cervicală sau lombară poate cauza paralizie sau chiar deces. Pe de altă parte, gecile moto cu airbag asigură, în caz de impact, o aterizare pe o pernă de aer care se deschide în 0.25 secunde şi amortizează şocul protejând astfel sistemul osos şi organele interne. Inerţia căderii în caz de accident va face ca purtătorul gecii să alunece pe geacă şi nu să sară.

Activarea gecilor moto cu airbag se face, utilizând o forţă de 30-35kgf asupra cablului ce declanşează conţinutul de CO2 din capsulă. Aceasta forţă este destul de mare şi va face ca atunci când cobori de pe motocicleta fără să te deconectezi, să fii traşi înapoi sau chiar să culci pe o parte motociclete foarte uşoare sau scutere.  

Deci, este exclusă declanşarea din cauza conectării, iar despre descărcare în mers nici nu poate fi vorba.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.