TOP 6 lucruri pe care trebuie să le cunoști despre presiunea anvelopelor mașinii tale

Când vine vorba de siguranța la volan, presiunea din anvelope este unul dintre cei mai importanți factori de luat în considerare.

De ce contează atât de mult presiunea din anvelope? Ce este cu acel martor din bord care tot apare? Iarna anvelopele trebuie umflate mai puțin? Cât de des ar trebui verificată presiunea din anvelope?

Credem că este foarte important să știi răspunsurile la toate întrebările acestea pentru a șofa în siguranță, așadar, iată ce trebuie să știi despre anvelopele mașinii tale.

1. Care este presiunea recomandată pentru majoritatea anvelopelor?

Presiunea recomandată în anvelope variază în funcție de marca vehiculului și este determinată de producător după mii de teste efectuate. Pentru majoritatea autovehiculelor, poți găsi presiunea ideală pe autocolantul/cardul din interiorul portierei șoferului, pentru mașinile mai noi.

Dacă nu există acest autocolant, poți găsi această informație în manualul de utilizare al mașinii. Presiunea normală a anvelopelor este de obicei între 32 și 40 PSI când sunt reci.

2. Cum se verifică presiunea în pneuri?

După ce afli presiunea corectă pentru anvelopele vehiculului tău, ar trebui verificată regulat presiunea din anvelope pentru a te asigura că sunt în stare bună, deoarece aceasta este unul dintre factorii care determină uzura anvelopelor. Poți verifica presiunea din anvelope la service-urile auto, mecanici, benzinării sau acasă. Pentru a verifica presiunea din anvelope acasă, ai nevoie de: un manometru, un compresor de aer, pix și hârtie (sau telefonul).

3. Cum să menții presiunea corectă în pneuri

Întreținerea anvelopelor este esențială pentru performanța generală a vehiculului tău și îți recomandăm să verifici presiunea în anvelope de fiecare dată când umfli anvelopele, la fiecare schimbare de temperatură mai mare de 6°C și la fiecare 30 de zile.

Ar fi bine să nu aștepți până când ledul TPMS (Sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope) se aprinde, deoarece acesta nu poate detecta următoarele probleme:

nu poate detecta pierderea treptată a aerului;
nu poate detecta anvelope supraumflate;
nu poate spune daca anvelopa nu este umflată suficient.

4. Cum afectează temperatura presiunea în anvelope

În primul rând, regula generală este că pentru fiecare scădere a temperaturii cu 6°C, presiunea în anvelope va scădea cu 1 PSI pentru majoritatea vehiculelor de pasageri. Când vine vorba de anvelopele pentru camioane comerciale, care sunt adesea umflate la peste 80 PSI (de două ori mai mult decât anvelopele unui vehicul de pasageri), schimbarea presiunii în anvelope în funcție de temperatură este dublată la 2 PSI pentru fiecare 6°C.

Amintește-ți de această regulă generală și reține că va trebui să îți monitorizezi presiunea în anvelope în toate anotimpurile și la toate schimbările bruște de temperatură.

5. Cum afectează presiunea în pneuri șofatul

Atât supraumflarea, cât și subumflarea pneurilor afectează foarte mult performanța anvelopei și pot apărea probleme grave. Conducerea cu anvelope subumflate crește șansele unui șofer de a fi implicat într-un accident grav cu 300%. Pentru a fi sigur că alegi anvelopele și presiunea potrivită, poți vedea o gamă variată de anvelope online, pe site-ul celor de la E-roti.ro și te poți informa în legătura cu orice neclaritate pe care o ai în privința anvelopelor mașinii tale.

6. Condiții speciale pentru manipularea presiunii în anvelope

Există, desigur, circumstanțe în care dorești să modifici presiunea în anvelope pentru a îndeplini cerințe specifice (curse de mașini, condusul pe nisip, noroi etc.) Cu toate acestea, în cazul în care șofezi zilnic, îți recomandăm să verifici presiunea regulat, de preferință, o dată pe săptămână și oricând urmează să pornești la un drum mai lung.

Presiunea în anvelope este un factor important în bunul mers al sistemului vehiculului tău și în ceea ce privește siguranța la volan. Este foarte important să urmărești presiunea în anvelope pentru a maximiza eficiența și siguranța consumului de combustibil, dar și a ta și a familiei tale!

Sursa foto: shutterstock.com

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.