AJUTOR NERAMBURSABIL de la stat pentru FIRMELE infiintate in ultimii doi ani. Cum il obtii

E vorba de Programul START 2016, prin care firmele la inceput de drum au posibilitatea sa solicite de la stat o finantare de cel mult 120.000 de lei pentru proiecte de dezvoltare a activitatii. 

Mai exact, incepand cu data de 16 august, firmele infiintate in ultimii doi ani pot depune proiectele de inscriere in cadrul sesiunii anului curent, pana pe 30 august. Anuntul a fost facut de  Departamentul pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism.  
 
Programul START este reglementat prin Ordinul Ministerului Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri nr. 838/2016 privind aprobarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de minimis prevazute in cadrul Programului pentru dezvoltarea abilitatilor antreprenoriale in randul tinerilor si facilitarea accesului acestora la finantare – START. 
 
Actul normativ a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 595 si 595 bis din 4 august si se aplica de la data publicarii.
 
In comunicatul publicat pe site-ul Departamentului pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism al Ministerului Economiei se arata ca antreprenorii isi vor putea depune proiectele pentru obtinerea finantarii de la stat incepand de martea viitoare, de la ora 10.00, si pana in seara lui 30 august, ora 20.00, moment din care aplicatia de inscriere va deveni inactiva. 
 
Bugetul programului
 
Programul START beneficiaza in anul 2016 de un buget de 17 milioane de lei, iar daca pentru toate proiectele s-ar solicita ajutorul maxim, banii ar ajunge pentru finantarea unui numar de 141 de beneficiari. 
 
Schema de minimis va fi valabila pana la 31 decembrie, in toate regiunile de dezvoltare ale Romaniei, iar platile vor fi facute pana la finele anului 2017.
 
Cine poate beneficia de ajutor
 
De acest ajutor nerambursabil vor putea beneficia urmatoarele societati:
 
– microintreprinderile;
– intreprinderile mici;
– intreprinderile mijlocii.
 
Principalele conditii necesare pentru participarea in program sunt:
 
– societatile au, la data deschiderii aplicatiei de inscriere, cel mult doi ani de la inregistrarea la Registrul Comertului;
– societatile nu au datorii restante la bugetul general sau bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru eventualele puncte de lucru;
– ajutorul acordat prin programul START se acorda o singura data unei societati, prin urmare trebuie sa nu mai fi primit sprijin financiar, prin intermediul acestei masuri, in anii precedenti;
– societatile nu au primit mai mult de 200.000 de euro drept ajutor nerambursabil in ultimele trei exercitii financiare;
– societatea va solicita sprijin nerambursabil pentru o activitate eligibila, iar codul CAEN este inregistrat la data depunerii cererii de acord de principiu pentru finantare, dar este autorizat a fi desfasurat la data decontului (dupa aprobarea proiectului).
 
Activitatile eligibile si neeligibile
 
Toate activitatile sunt permise, asa cum se arata in ordinul de ministru publicat joi in Monitorul Oficial, mai putin urmatoarele:
 
– inermedieri financiare si asigurari;
– tranzactii imobiliare;
– activitati juridice;
– activitati de jocuri de noroc si pariuri;
– productie sau comercializare de armament;
– productie sau comercializare de produse energetice;
– pescuitul si acvacultura;
– agricultura si procesarea produselor agricole;
– sectorul carbonifer;
– sprijinirea activitatilor de export.
 
Pentru o mai mare siguranta, poti verifica lista cu codurile CAEN eligibile aici.
 
Ajutorul nerambursabil este de cel mult 120.000 de lei
 
Prin Programul START se va acorda o finantare nerambursabila de cel mult 120.000 de lei pentru fiecare solicitant, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute.
 
Sprijinul acordat nu poate reprezenta mai mult de 90% din valoarea eligibila a proiectului, astfel incat beneficiarul finantarii va trebui sa contribuie cu diferenta de 10% (contributie proprie sau credit bancar).
 
Obiectul finantarii va trebui sa se incadreze in una sau multe dintre urmatoarele categorii eligibile:
 
– echipamente tehnologice, masini, utilaje si instalatii de lucru – inclusiv software-ul aferent;
– aparate si instalatii de masura, control, reglare, cititoare pentru cod de bare, cantare electronice;
autoutilitare, doar daca sunt folosite in activitatea proprie, fara drept de a presta servicii de transport contra-cost;
– investitiile in active necorporale referitoare la brevete de inventie, marci de produse si servicii, software;
– echipamente IT: Nu se vor putea achizitiona mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decat numarul total de angajati, cu exceptia afacerilor de tip internet cafe sau instruire in domeniul calculatoarelor;
– achizitionarea de spatii de lucru, spatii de productie si spatii pentru prestari servicii si comert;
– mobilier, aparatura birotica;
realizarea unui site de prezentare a afacerii, in limita a 10.000 de lei;
– cursuri de dezvoltare a abilitatilor antreprenoriale pentru asociatul sau administratorul societatii solicitante, in limita a 4.500 de lei;
– achizitionarea de instalatii/echipamente specifice pentru obtinerea unei economii de energie, dar si sisteme care folosesc surse regenerabile de energie;
achizitionarea de instalatii de incalzire sau climatizare aferente spatiului afacerii;
– comisionul de garantare aferent anului acordarii garantiei datorat Fondului de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri;
– consultanta pentru scrierea planului de afaceri si implementarea proiectului, pana la 4% din valoarea eligibila a proiectului, reprezentand o cheltuiala maxima de aproximativ  5.129 de lei.
 
Inscrierea in Programul START se va face exclusiv online, in perioada amintita anterior (16-30 august), pe site-ul www.aippimm.ro. 
 
Fiecare solicitant va trebui sa se inregistreze cu nume de utilizator si parola, iar dupa crearea contului de inscriere, aplicatia va trimite automat pe adresa de e-mail a solicitantului un mesaj si un link de confirmare. 
 
Fiecare proiect depus va fi punctat, iar punctajul minim necesar pentru acceptarea in program va fi de 50, iar cel maxim – de 100.
 
Important! Orice cheltuiala va trebui sa fie justificata in planul de afaceri ce va fi depus de firme, pentru a demonstra necesitatea acesteia in desfasurarea afacerii pentru care se cere finantarea nerambursabila. 
 
Totodata, de retinut este ca activele cumparate, mijloacele fixe si obiectele de inventar vor trebui sa fie noi, nu luate, de exemplu, prin leasing sau la mana a doua.
 

LĂSAȚI UN MESAJ

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.