Un nou act normativ, care se aplica incepand cu data de 3 septembrie, le poate crea probleme unor contribuabili la FISC, nu putini la numar. Actul normativ aduce noutati referitoare la disciplina financiara a unui contribuabil.
Mai exact, se extinde sfera de aplicare a cazierului fiscal, se stabilesc noi situatii in care documentul trebuie prezentat si se reglementeaza si alte aspecte care nu erau pana acum prevazute de legislatie.
Fiscul va organiza un istoric al contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal, iar informatiile vor fi pastrate timp de zece ani. Datele vor fi folosite in realizarea analizei de risc, pe baza careia sunt selectati contribuabilii supusi inspectiei fiscale.
Cazierul fiscal reflecta disciplina financiara a unui contribuabil, documentul fiind necesar atat pentru infiintarea unei societati sau autorizarea unei activitati, cat si pentru cesiunea partilor sociale ori pentru cooptarea unor noi asociati in firma.
Datele arhivate de ANAF urmeaza sa fie pastrate pentru o perioada de zece ani de la data scoaterii din evidenta si vor constitui un instrument de verificare a comportamentului fiscal al persoanelor fizice care isi infiinteaza o societate sau o asociatie/fundatie.
Informatiile din istoricul organizat de Fisc vor fi folosite si in realizarea analizei de risc, pe baza careia ANAF selecteaza contribuabilii supusi inspectiei fiscale.
Acest lucru inseamna ca cei care au incalcat legislatia fiscala, contabila si vamala sau disciplina financiara vor fi pasibili de control din partea Fiscului chiar si la zece ani dupa ce faptele le-au fost sterse din cazierul fiscal.