ATENTIE SOFERI la o INSELATORIE FRECVENTA pe care o practica multe FIRME de ASIGURARI! Pune in PERICOL SIGURANTA RUTIERA

Este o realitata asupra careia atrag atentia reprezentantii Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI). Este vorba de o practica devenita sarcina de serviciu pentru inspectorii unor firme de asigurari, menita sa reduca din costurile de despagubire, si prin care se pune in pericol siguranta rutiera.

90% dintre societatile de asigurari din Romania decid repararea unor piese avariate si nu inlocuirea cu unele noi. Siguranta rutiera este afectata, atrage atentia Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente.
 
ASSAI explica si faptul ca, cel mai frecvent, acest fenomen s-a inregistrat in cazul barelor din plastic . Potrivit organizatiei, practica pune in pericol siguranta rutiera.
 
“ASSAI atrage atentia tuturor proprietarilor de autovehicule din Romania asupra faptului ca repararea barilor de protectie din plastic ale autovehiculelor este o operatie ilegala, neconforma si care pune in pericol siguranta rutiera. Decizia de a repara respectivele piese cu scopul de a reduce costurile de despagubire a devenit sarcina de serviciu pentru inspectorii de daune, angajati ai societatilor de asigurari, functionari care nu poarta nici un fel de raspundere pentru aceste solutii tehnice aberante, cu grave consecinte asupra sigurantei in trafic atat pentru conducatorii auto, cat si pentru pietoni”, arata reprezentantii ASSAI intr-un comunicat.
 
Potrivit documentului de presa, repararea acestor repere nu poate fi efectuata in conditii de siguranta pentru ca acele piese, atunci cand sunt reparate (lipite), isi pierd caracteristicile necesare de elasticitate si preluare a socului in cazul unui impact. Producerea unui accident cu un pieton care este lovit cu o masina astfel reparata poate face diferenta dintre un accident cu vatamare corporala si ucidere din culpa.
 
ASSAI arata ca asiguratorii romani apeleaza la astfel de solutii tehnice pentru ca repararea unei bari costa aproximativ 100 de lei, pe cand achizitia uneia noi costa intre 800 si 2.500 de lei, in functie de marca masinii.
 

Conform ASSAI, in situatia in care un pagubit RCA sau asigurat CASCO accepta o asemenea  solutie tehnica, trebuie sa se astepte si la alte consecinte:

 
a. Daca bara reparata va fi distrusa intr-un viitor accident, asiguratorul ii va despagubi  doar 50% din valoarea piesei noi, pe motiv ca piesa de pe autovehiculul sau nu a fost noua, ci reparata.
Prin urmare, asiguratul CASCO sau pagubitul RCA va trebui sa suporte 50% din valoarea acelei piese;
b. Lipsa unei garantii tehnice acordate “beneficiarului” pentru niste reparatii efectuate neconform si ilegal;
c. Deprecierea valorii de revanzare a autovehiculului reparat neconform;
d. Incadrarea juridica diferita a soferului intr-un dosar penal, in cazul unui accident din care a rezultat uciderea din culpa a unui pieton din cauza unui impact cu o piesa reparata neconform. Acea piesa reparata neconform ar fi putut face diferenta dintre viata si moarte pentru pietonul accidentat.
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.