BOTOSANI: Bancile pierd „razboiul” cu clientii

Nemultumirile clientilor fata de comisioanele percepute de unele banci la creditele pe care le au in derulare se inmultesc. Cele mai multe sunt legate de comisionul de risc, dovada fiind reclamatiile care au ajuns anul acesta la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor la adresa unor banci. In plus, Protectia Consumatorilor are in derulare cateva procese, in numele unor consumatori care au venit cu astfel de reclamatii, impotriva a doua banci.

„Cele mai multe reclamati legate de contractele incheiate intre consumatori si banci au fost la inceputul anului, dar am mai avut si in ultima vreme. S-au dispus recalculari a comisionului de risc. Au fost castigate procese. Noi avem si acum in desfasurate doua sau trei procese cu doua banci, in numele consumatorilor care au venit la noi cu sesizari”, a declarat Mirel Rogalschi, comisarul sef al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor.

La ora actuala, comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor pot intocmi proces-verbal din care sa reiasa neregulile descoperite intr-un contract al unui consumator cu banca, dupa care sa se adreseze instantei pentru eliminarea din acel contract a clauzelor abuzive. Insa, din aceasta vara, potrivit Legii 193/2000, institutia care apara interesele consumatorilor va putea demara actiune in instanta pentru schimbarea tuturor contractelor care contin clauze abuzive, sustin avocatii.

Cu alte cuvinte, din vara, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) s-ar putea adresa instantei, cerand eliminarea clauzelor din contract, asta deoarece bancile vor fi obligate sa modifice toate contractele care contin astfel de clauze abuzive. Este vorba de aplicarea unui articol din Codul de procedura civila. Acesta ofera posibilitatea ANPC sau asociatiilor de protectie a consumatorilor sa denunte in instanta clauzele abuzive si sa le elimine din toate contractele de prestari servicii, inclusiv credite bancare. Acesta a fost aprobat, dar apoi a fost amanat pana la 1 iulie 2013. La aceasta data, Protectia Consumatorilor poate actiona in instanta banca doar pentru contractele consumatorilor care i s-au adresat cu sesizari si au dorit sa inceapa astfel de demersuri. Nu poate depune inca o actiune care sa fie ulterior folosita in toate contractele. Acest gen de actiuni vor putea fi initiate doar incepand cu luna iulie.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.