Botosani: Carrefour ar putea pleca

La cinci luni de la deschiderea hypermarketului Carrefour, acesta s-ar putea inchide. Dupa o analiza facuta de economistii de la ING, aceasta face parte dintr-o reorganizare la nivel international a concernului francez. Retailerul francez ar putea iesi din 9 state in care este foarte prezent, iar acest lucru ar putea avea loc in aceasta vara. Italia, Turcia, Belgia, sunt printre statele vizate, dar pe lista mai apar si Grecia, Polonia si chiar Romania. Inchiderea hypermarketului din Botosani ar putea afecta aproximativ 500 de oameni, adica cei care lucreaza acolo.

In acelasi raport realizat de economistii de la ING se precizeaza ca retailerul francez nu sta foarte bine nici pe pietele din China si Brazilia.
Grupul francez Carrefour a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri, in Romania, de 3,6% si 2,1% in Belgia, in timp ce in Grecia scaderea a fost de 16,7%.
Dupa piata greceasca, cea mai mare scaderea s-a inregistrat in Turcia (9,4%) si Polonia (6%). Si piata iberica a cunoscut un regres, Carrefour inregistrand o cifra de afaceri de 2,137 miliarde de euro, cu 3,1% mai mica decat in primul trimestru al lui 2010.
Pentru retailerul francez cele mai mari piete din Europa sunt Spania, Italia sau Belgia (daca nu se ia in calcul Franta).
Retailerul francez Carrefour a inregistrat anul trecut in Romania vanzari de 1,1 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obtinut in 2008, insa cu 30 de magazine in plus.
Georges Plassat, noul presedinte-director general al grupului, urmeaza sa prezinte un nou plan strategic in aceasta vara, cu scopul de a relansa activitatea din Franta.
„Singura solutie pentru noul presedinte de a «salva» Carrefour este limitarea marimii activitatilor, care include vanzarea tuturor sucursalelor nationale. Aceasta va permite crearea de valoare, pe termen scurt, pentru actionarii nemultumiti”, explica ING in raport.

Plecarea Carrefour din Romania, in cifre
Desi sansele ca francezii sa paraseasca tara noastra sunt minime, totusi daca ipoteza s-ar adeveri, Romania ar avea de pierdut.
La nivelul anului 2011, Carrefour a inregistrat o cifra de afaceri de 1,1 miliarde de euro in Romania, in crestere fata de rezultatele din 2010 si, relativ apropiate, de cele din 2008, cel mai bun an pe plan local pentru retailerul francez. Cresterea cifrei de afaceri a venit la pachet cu noi locuri de munca create. Daca maine Carrefour si-ar inchide portile, peste 8.500 de romani ar intra in somaj (adica mai mult de 1% din numarul total de someri inregistrati in Romania), Carrefour fiind unul dintre cei mai importanti angajatori privati din tara.
In 2011, Carrefour a fost unul dintre retailerii care s-au extins destul de agresiv. In prezent, numara 25 de hipermarketuri, 51 de supermarketuri si 5 magazine in franciza. Daca s-ar pune lacatul pe aceste unitati, suprafetele goale lasate in urma de Carrefour ar fi foarte greu de ocupat ulterior.
Potrivit datelor prezentate pe propriul site, Carrefour este cel mai mare distribuitor european si cel de-al doilea la nivel mondial. Grupul este prezent in 32 de tari din lume, cu peste 9.500 magazine si peste 471.000 de angajati.

Carrefour Botosani
Hypermarketul Carrefour s-a deschis la Botosani pe 15 noiembrie in cadrul complexului „Botosani Shopping Center”. La inaugurare au participat, pe langa autoritatile locale, François-Melchior de Polignac, director Carrefour Romania, George Zar, director Carrefour Botosani, Piet van Waes, director BelRom Romania si Andreea Mihai, director marketing Carefour Romania.
Complexul comercial se intinde pe o suprafata de 20.000 de metri patrati, din care 7.000 mp reprezinta suprafata retailerului francez, iar 5.600 mp galeriile comerciale, inchiriate in proportie de 90%. In intregul complex lucreaza in jur de 500 de oameni si numai in Carrefour exista circa 50.000 de produse.

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.