Tot mai multe persoane incep sa se indrepte spre Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor ca sa reclame facturile mari care le vin de la E.ON pentru energia electrica, facturi incarcate cu „certificate verzi”.
In astfel de situatii, insa, comisarii spun ca nu au cum sa ii ajute, ridicand, neputinciosi, din umeri.
„Au fost reclamatii pe tema asta, avem si acum una, dar nu avem ce face, este reglementat modul de calcul, cu ce trebuie sa cuprinda factura, nu putem schimba noi legea”, spune Nicolae Rata, comisar in cadrul CJPC Botosani.
Reprezentantii institutiei care se ocupa cu protectia consumatorilor dau de inteles ca astfel de reclamatii sunt pierdere de timp pentru consumatori si ca rezolvarea trebuie sa vina de la nivel guvernamental.
La dresa E.ON, reclamatii sunt insa si in alte privinte. In cursul lunii trecute nu au lipsit sesizarile legate de intreruperile in furnizarea energiei electrice.
„Au ajuns nemultumiri la noi din partea consumatorilor de la tara. Nu a fost cazul sa sanctionam operatorul pentru ca s-a intervenit in timpul legal pentru remedierea problemelor aparute la retea. Din mediul urban nu am avut reclamatii de acest gen in ultima perioada”, a mai declarat comisarul Nicolae Rata.
Ultima reclamatie la adresa E.ON a ajuns in aceasta saptamana in atentia comisarilor de la Protectia Consumatorilor. O alta persoana reclama ca solicita de ceva vreme sa fie scos de la taxa radio-tv apartamentul parintilor, deoarece acestia au decedat si la acea adresa nu mai locuieste nimeni. El sustine ca in ciuda solicitarii sale, este pus in continuarea la plata acestei taxe. Reprezentantii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor sustin ca se vor adresa operatorului pentru a verifica cele sesizate de consumator.