O adevarata avalansa de reclamatii in privinta calitatii unor telefoane mobile s-a inregistrat in ultima perioada la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC). „Cate doua-trei pe zi”, sustine seful Comisariatului. Si nu este vorba de vreun lot de telefoane cu deficiente, cum s-ar putea crede la prima vedere, ci de telefoane produse de firme diferite.
Mirel Rogalschi, comisarul sef al CJPC Botosani, sustine ca au fost consumatori ale caror telefoane au fost trimise de trei-patru ori in service pentru reparatii si tot cu aceeasi defectiune au revenit la consumator.
„Au fost reclamatii, cate doua-trei pe zi, pe aparatele telefonice achizitionate de la dealeri din municipiu. Sunt defecte, prezinta neconformitati si sunt duse in service pentru rezolvarea acestora”, explica Mirel Rogalschi.
De regula astfel decurg lucrurile: consumatorul constata ca este o problema cu telefonul, se adreseaza vanzatorului, caruia ii sesizeaza problema, iar produsul este dus in service. In termen de 15 zile trebuie sa primeasca raspunsul. Daca se remediaza deficienta, consumatorul primeste produsul inapoi, iar daca cei din service declara ca este un defect ce nu poate fi remediat sau ca remedierea deficientei ar costa mai mult decat aparatul, i se inlocuieste reclamantului telefonul.
„La noi au ajuns oameni ale caror telefoane au trecut prin service. Li s-a spus ca problema s-a rezolvat, dar consumatorii au constatat ca telefoanele aveau acelasi defect. Sunt cazuri in care telefonul este trimis a treia sau a patra oara in service”, mentioneaza comisarul sef adjunct al CJPC Botosani.