Cartoful de la McDonalds nu aduce nicidecum aminte de bunici, contine aditivi, un stabilizator numit difosfat de sodiu, atentioneaza Protectia Consumatorilor.
De la cartofii folositi in magazinele McDonalds , Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a pornit un razboi impotriva „inducerii in eroare a consumatorilor”. ANPC a constatat emiterea, pe diferite posturi TV a unui spot publicitar (SC McDonald’s SRL), prin care se fac afirmatii, precum „cartofii prajiti de la McDonalds aduc aminte de bunici” si se transmite consumatorilor informatia conform careia, materia prima utilizata este „cartoful” ce provine de la piata.
Urmare unui control desfasurat de comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor in reteaua de restaurante Mc Donald’s asupra originii si calitatii cartofilor prajiti a rezultat faptul ca produsul „cartofi prajiti” provine din tratarea termica a produsului „cartofi congelati”, materie prima a carui lista a ingredientelor contine urmatoarele: cartofi, ulei vegetal, dextroza, stabilizator: difosfat de sodiu.
In consecinta, prin spotul publicitar se transmit doua informatii menite a induce in eroare consumatorii, respectiv ca produsul „cartofi prajiti” ar proveni din cartofii proaspeti achizitionati de la piata, in conditiile in care materia prima utilizata este „cartofi congelati” (care contine si alte adaosuri, inclusiv aditivi) si ca „aduc aminte de bunici”, ceea ce induce consumatorului ideea falsa de reintoarcere la calitatea de odinioara, de produs fabricat dupa metode artizanale, in realitate, produsul fiind industrial.
Pentru cele constatate, ANPC a sanctionat SC McDonald’s SRL si a solicitat Consiliului National al Audiovizualului, aplicarea masurilor ce se impun pentru intrarea in legalitate privind difuzarea acestui spot publicitar.