CONTROALE la KAUFLAND, LIDL si MEGA IMAGE. Ce NEREGULI S-AU GASIT

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a controlat magazine din intreaga tara, apartinand lanturilor Kaufland, Lidl, Mega Image. Iar deficientele constatate au fost numeroase. La peste 70% dintre magazinele verificate s-au gasit nereguli care incalca drepturile consumatorilor.

Deficiente au fost constatate in 160 de magazine apartinand lanturilor Kaufland, Lidl, Mega Image, in conditiile in care controalele s-au desfasurat in 216 puncte de lucru, iar in 41 de puncte de lucru controlul nu s-a incheiat. 
 
La Kaufland, cel mai mare lant de hipermarketuri din Romania, nereguli au fost constatate in 79% dintre unitatile controlate. Mai exact, in 68 de magazine.
 
In cazul lantului Lidl, ponderea magazinelor in care s-au gasit nereguli este si mai mare. In 70% dintre magazine acestui lant s-a constatat incalcarea legislatiei privind protectia consumatorilor. Mai exact, in 89 magazine. 
 

In ce priveste magazinele Mega Image, procentul unitatilor cu nereguli este de 100% (trei magazine cu probleme din trei controlate).

 
In urma controalelor, retailerii au incasat si amenzi astfel ca, ANPC a oprit temporar de la comercializare produse in valoare totala de 111.320 de lei si a aplicat 239 de sanctiuni contraventionale constand in 40 de avertismente si 199 de amenzi contraventionale insumand 855.500 de lei. 
 
GRESELILE COMERCIANTILOR
 
Potrivit comunicatului ANPC, s-au constatat la verificarile din intraga tara abateri de genul : utilizarea de expresii precum „pret de discounter garantat”, „ieftin”, „mai ieftin” care induc ideea unei vanzari cu pret redus, sau a unui avantaj specific al pretului de discount, fara a fi afisat si pretul de vanzare.
 
Apoi, in unele magazine nu erau afisate preturile la toate produse, sau nu erau traduse in romana elementele de identificare si caracterizare ale produselor. 
 
De asemenea, s-au gasit produse ale caror etichete nu erau conforme cu prevederile legale in vigoare, iar, in unele cazuri depozitarea si expunerea produselor nu se facea asa cum impunea producatorul.
 

Politica de comentarii : Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material.


Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit.


Site-ul http://www.reporterul.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.