Home Economie CUM incearca OPERATORII de TELEFONIE MOBILA sa SCAPE de o AMENDA consistenta!...

CUM incearca OPERATORII de TELEFONIE MOBILA sa SCAPE de o AMENDA consistenta! Ce promisiuni fac

E vorba de un ABUZ? Consiliul Concurentei urmeaza sa dea raspunsul. Acesta are in desfasurare o investigatie privind un posibil abuz de pozitie dominanta savarsit de fiecare dintre operatorii de telefonie mobila – Cosmote (in prezent Telekom Romania Mobile Communications), Orange, RCS & RDS si Vodafone, in propria retea.

Ingrijorarile concurentiale se refera la faptul ca cei patru operatori practicau tarife diferentiate de terminare a apelurilor in functie de originea acestora (apeluri initiate si terminate in aceeasi retea, respectiv apeluri initiate intr-o retea si terminate in alta retea). 
 
Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor, care pot plati tarife mai mari, si poate afecta mediul concurential din acest domeniu prin limitarea dezvoltarii retelelor mai mici, mentinerea artificiala a cotelor pe piata de retail si afectarea migrarii utilizatorilor catre alte retele, potrivit Consiliului Concurentei. 
 
Asadar, practica marilor operatori de telefonie mobila, analizata de Consiliul Concurentei, se simte in buzunarele consumatorilor si le pune acestora „bete in roate” atunci cand vor sa treaca de la o retea la alta.
 
Operatorii incearca insa sa puna capat acestei investigatii. Astfel, ei au venit cu angajamente in acest sens. Iar Consiliul Concurentei a transmis Comisiei Europene (CE) angajamentele primite de la Orange, Vodafone, RCS & RDS si Cosmote (Telekom Romania). 
 
Daca propunerile vor fi acceptate de Concurenta, dupa avizarea acestora de catre Comisia Europeana, atunci investigatia, in care operatorii de telefonie mobila sunt pasibili de amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri, va inceta.
 
„Ca parte a procedurii deschise in aprilie 2011 de Consiliul Concurentei impotriva tuturor operatorilor de telefonie mobila pentru potential abuz de pozitie dominanta pe piata serviciului de terminare a apelurilor in propria retea de telefonie, Consiliul a acceptat in iulie 2015 angajamentele propuse de Orange Romania. O decizie a Consiliului care sa aprobe angajamentele propuse va pune capat acestor proceduri”, se arata in raportul financiar al grupului francez Orange, publicat marti.
 
„Fiecare dintre operatorii de telefonie mobila din Romania detine o pozitie de monopol pe piata serviciului de terminare a apelurilor in propria retea de telefonie. Companiile investigate au propus Consiliului Concurentei o serie de angajamente care sa inlature ingrijorarile concurentiale ce au condus la declansarea din oficiu a investigatiei privind o posibila discriminare in ceea ce priveste nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei individuale (a fiecarui operator mobil)”, potrivit Consiliului Concurentei.
 
Propunerile de angajamente formulate de companiile implicate in investigatie au fost supuse dezbaterii publice pe site-ul institutiei. In prezent, acestea sunt in analiza Comisiei Europene, urmand ca in perioada urmatoare aceasta sa comunice opinia sa autoritatii romane de concurenta.
 
Ce promit operatorii 
 

Orange s-a angajat sa nu discrimineze/diferentieze intre nivelul tarifelor pentru serviciile de terminare a apelurilor la puncte mobile furnizate de companie la nivel de gros si tarifele pentru serviciile de terminare la puncte mobile auto-furnizate. Aplicarea angajamentului ar urma sa fie monitorizata pe o perioada de trei ani.

 
In cazul neindeplinirii angajamentelor, compania poate fi sanctionata cu amenda de pana la 10% din cifra de afaceri realizata in anul anterior aplicarii sanctiunii. 
 

Exit mobile version