Pare de necrezut pentru Romania, dar sunt sperante ca randurile de la ghiseele FISC-ului sa ramana o amintire urata pentru contribuabili.
Un proiect de ordonanta de urgenta publicat pe site-ul Ministerului Finantelor deschide posibilitatea pentru contribuabili de a primi documente de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) in format electronic.
Este o masura cu rolul de „a crea posibilitatea comunicarii in timp real a declaratiilor, a cererilor si a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum si asigurarea unei procesari mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse in format pe hartie”, potrivit ANAF.
In plus, acelasi proiect de act normativ prevede si transmiterea, in format electronic, de catre ANAF, la solicitarea altor autoritati publice, a documentelor privind situatia fiscala a contribuabililor.
„Astfel, nu va mai fi necesara deplasarea contribuabilului pentru preluarea si depunerea documentelor solicitate de autoritatile publice. De exemplu, in anul 2013, administratiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinte de venit tiparite. Aceasta masura are ca efect reducerea costurilor de administrare fiscala si asigurarea celeritatii in solutionarea cererilor contribuabililor”, se mai arata in comunicarea Ministerului Finantelor Publice.
Cum se va realiza acest lucru. Reprezentantii MFP sustin ca fiecare contribuabil va primi un cont de utilizator, o parola si va putea folosi si alte dispozitive de identificare precum digipass.
Actele vor purta semnatura electronica extinsa a MFP.